:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
  9°C słabe opady deszczu

Kukiz’15: W odpowiedzi na negatywny raport RIO, dyrektor MZDiK powinien się podać do dymisji

Ważne, Kukiz’15 odpowiedzi negatywny raport dyrektor MZDiK powinien podać dymisji - zdjęcie, fotografia

Podczas środowej konferencji prasowej radomskie środowiska Kukiz’15 zwróciły się z prośbą do dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji Piotra Wójcika o podanie się do dymisji. Jako główny powód podały negatywny raport Regionalnej Izby Obrachunkowej.

 

W dniach od 9 listopada do 23 listopada ubiegłego roku została przeprowadzona kontrola doraźna w zakresie „Realizacja Umowa Nr 55/IN/2016 na opracowanie dokumentacji na zadanie – Przebudowa drogi krajowej nr 9 i 12 w Radomiu – ul. Wojska Polskiego i ul. Żółkiewskiego na odcinku od ul. Zbrowskiego do ul. Kozienickiej wraz z przebudową ul. Zwolińskiego”. Na jej podstawie stwierdzono kilka nieprawidłowości ze strony Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Zdaniem przedstawicieli Kukiz’15, największym uchybieniem MZDiK jest niewłaściwe zarządzanie pieniędzmi miejskimi. Chodzi tu o kwotę bliską 1,5 mln zł, którą wydano niezgodnie z założeniami.

Na mocy umowy zawartej 12 lipca 2016 roku, 40% wynagrodzenia dla Wrocławskiego Biura Projektów „DROSYSTEM” Sp. z.o.o. we Wrocławiu miało zostać wypłacone po dostarczeniu dokumentacji projektowej, a 60% po dostarczeniu reszty pozostałych opracowań niezbędnych dla kompletności dokumentacji. 

– Pieniądze na opracowanie dokumentacji miały być wypłacone w dwóch ratach, a zostały wypłacone jednorazowo - mówił Piotr Sztuka z Kukiz’15. – Takie działanie dziwi tym bardziej, gdyż dokumentacja nie została jeszcze dostarczona – dodał działacz.

Drugim uchybieniem, wynikającym z raportu, jest brak naliczania kar umownych wykonawcy, właśnie ze względu na niedostarczenie na czas całego przedmiotu.

Jak już pisaliśmy, podjęcie czynności prawnych, egzekwujących od Wrocławskiego Biura Projektów „DROSYSTEM” Sp. z.o.o., może być ciężkie do wykonania. Nie da się naliczać odsetek, wynikających z opóźnień, skoro wykonawca otrzymał już całą należną mu kwotę.

Zgodnie z raportem Regionalnej Izby Obrachunkowej, za te nieprawidłowości odpowiada dyrektor MZDiK Piotr Wójcik.

Oprócz raportu RIO, Stowarzyszenie Kukiz’15 zwróciło również uwagę na opieszałość MZDiK, związaną z biletomatami.

– Większość biletomatów na terenie naszego miasta działa nieprawidłowo, mieszkańcy skarżą się na nie, a MZDiK kompletnie nic w tym kierunku nie robi. Niby zostały nałożone kary, niby miały być konserwacje, a problem jak był, tak jest – poinformował Piotr Sztuka.

Działacze zarzucili także urzędnikom MZDiK lekceważenie postulatów mieszkańców Radomia. Przypomnijmy, swego czasu, gdy ul. Reja była przebudowywana, trasa autobusu miejskiego linii nr 15 prowadziła przez ulice Malczewskiego i Wernera. Jak mówiła Anastazja Staszewska, takie rozwiązanie było wygodne dla mieszkańców dzielnicy Kaptur.

– Dzielnica Kaptur jest dzielnicą starszych ludzi, którzy mają problemy z poruszaniem się. Ciężko im się dostać na targ czy do przychodni, dlatego po zakończeniu przebudowy składaliśmy wniosek do MZDiK, żeby ta trasa, która prowadziła przez ulice Malczewskiego i Wernera, wróciła z powrotem. Niestety, kompletnie zlekceważono postulaty mieszkańców, nawet nie raczono odpowiedzieć nam na to pismo. Takie traktowanie jest nie do pomyślenia, ale będziemy próbować dalej – zapowiedziała członkini Stowarzyszenia.

Konferencję podsumował Jan Maniak.

– To tylko kilka z wielu przykładów tego, jak funkcjonuje Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu. Mamy nadzieję, że pan dyrektor weźmie za te i inne błędy odpowiedzialność i poda się wreszcie do dymisji – zakończył Jan Maniak.

Kukiz’15: W odpowiedzi na negatywny raport RIO, dyrektor MZDiK powinien się podać do dymisji komentarze opinie

  • TranslatorPS - niezalogowany 2018-05-10 21:11:34

    Niech pani Staszewska spróbuje przeanalizować koszta kursowania linii 15 przez Malczewskiego i Wernera, oraz związane z tym komplikacje na całej trasie. Odpowiem krótko - nie opłaca się dla kilkunastu osób wyginać trasę. Podejrzewam, że p. Staszewska wyobraża sobie, aby 15tka kursowała Mireckiego, Wernera, Malczewskiego, zamiast Reja. Wiąże się to z wydłużeniem trasy przejazdu o 1,1 km w każdą stronę, ale wydłużenie czasu przejazdu byłoby rzędu 6-7 minut, w dodatku linia narażona byłaby na mało akceptowalne opóźnienia (szczególnie przez coraz to częściej roszczeniowych pasażerów, którzy nie usiłują nawet spojrzeć na szerszy obraz), znane z m.in. linii 6, 16 czy 23, które często utykają w korkach na Wernera. W dodatku znając obiegi autobusów na 15tce śmiało stwierdzam, że wydłużenie trasy przejazdu o rzeczone 6-7 minut w jedną stronę wymusiłoby uruchomienie piątego pojazdu w dni powszednie i trzeciego w weekendy - a to drugie z powodów ekonomii czasu pracy kierowców (trzy pojazdy w takcie 40 min przy trasie ok. 36 min daje nieekonomiczne postoje rzędu 20-25 min) byłoby zauważalnie drogie, a budżet nie bierze się znikąd.

  • Gość - niezalogowany 2018-05-13 23:59:35

    Co z nielegalnie pobieranymi oplatami w miejscach w których zgodnie z prawem nie ma spp

Dodajesz jako: Zaloguj się