:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
  9°C słabe opady deszczu

Nowy wiadukt na ulicy Żeromskiego coraz bardziej realny

Ważne, wiadukt ulicy Żeromskiego coraz bardziej realny - zdjęcie, fotografia

Do końca listopada tego roku ma zostać przygotowana dokumentacja projektowa nowego wiaduktu łączącego ulice Żeromskiego i Lubelską.

Przeprawa nad torami kolejowymi pomiędzy Śródmieściem i Dzierzkowem będzie szersza niż obecnie. Koncepcja przewiduje także dostosowanie jej do potrzeb pasażerów ewentualnego przystanku kolejowego.

Wiadukt między Żeromskiego i Lubelską został otwarty w październiku 1982 roku. Obiekt jest obecnie mocno wyeksploatowany. Nigdy nie przechodził on bowiem żadnej generalnej naprawy, a jedynie był poddawany bieżącej konserwacji i odświeżaniu.

Istniejący obiekt zostanie rozebrany, a na jego miejscu powstanie nowy. Koncepcję przeprawy przygotowała Miejska Pracownia Urbanistyczna w Radomiu. Nowy wiadukt ma mieć szerokość około 20 metrów. Poszerzenie to pozwoli na zmieszczenie na nim czterech pasów ruchu (dwóch w każdym kierunku) oraz ciągów pieszo-rowerowych po obydwu stronach jezdni. Powstaną schody dla pieszych do ulic Siennej, Metalowej i Średniej. Jeżeli kolej zdecyduje się też na budowę przystanku kolejowego w okolicach ulicy Szklanej (rezerwa terenu jest pozostawiona przy dawnej hucie szkła Żar), istnieje możliwość dobudowania dodatkowych zejść na peron oraz wyznaczenia przystanków autobusowych na wiadukcie (takie rozwiązania zostały zastosowane na przykład w Warszawie na ulicach Marynarskiej, Marsa i innych).

Według koncepcji MPU spore zmiany komunikacyjne mają nastąpić po stronie Dzierzkowa. Ulice Średnia i Metalowa mają stać się drogami dwukierunkowymi. Wyjazd z nich do ulicy Lubelskiej ma odbywać się przez nowy węzeł, dzięki czemu możliwe będą tam wszystkie relacje. Ruch ma natomiast zostać uspokojony na końcówce ulicy Kaszubskiej, z której wyjazd w prawo będzie dostępny wyłącznie dla rowerów i autobusów miejskich linii 14. Koncepcja nie obejmuje natomiast skrzyżowania ulic Żeromskiego i Zbrowskiego, które ma być w oddzielnym opracowaniu projektowym. Cały obiekt ma mieć około 150 metrów długości, ale część nadziemna będzie krótsza niż teraz (dłuższe mają być nasypy).

Jest to jednak tylko koncepcja MPU, a ostateczny wygląd wiaduktu i węzła drogowego będzie znany dopiero po opracowaniu dokumentacji projektowej. Wykonawca zadania może bowiem dokonać niezbędnych korekt.

Na oferty od zainteresowanych projektantów MZDiK czeka do 15 marca. Zwycięzca postępowania będzie miał czas na wykonanie dokumentacji do 30 listopada. Dopiero wtedy będzie wiadomo, jak dokładnie może wyglądać nowy obiekt.

 

Źródło i foto: MZDiK Radom

Nowy wiadukt na ulicy Żeromskiego coraz bardziej realny komentarze opinie

Dodajesz jako: Zaloguj się