:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
  10°C słabe opady deszczu

Ponad 20 mln zł na rozbudowę dróg i ścieżek rowerowych dla Powiatu Radomskiego

Powiat Radomski, Ponad rozbudowę dróg ścieżek rowerowych Powiatu Radomskiego - zdjęcie, fotografia

Starostwo Powiatowe w Radomiu wraz z miastem Radomiem otrzymało na realizację wspólnego projektu 56 mln zł dofinansowania. W powiecie powstaną m.in. nowe ścieżki rowerowe.

Pieniądze pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. Miasto Radom i Powiat Radomski złożyły wspólny projekt pn. „Rozwój infrastruktury w zakresie zrównoważonej mobilności miejskiej na terenie Gminy Miasta Radomia oraz Powiatu Radomskiego”, na który udało się uzyskać dofinansowanie.

Swoją część środków Powiat przeznaczy na modernizację dróg i budowę ciągów pieszo-rowerowych.

- To w sumie 12 km dróg powiatowych. Z czego jedna droga będzie przebudowywana w kierunku Domaniowa na trasie Radom-Cerekiew-Młódnice. Jest to odcinek o długości 7,8 km. To pierwszy etap w tym kierunku, gdzie będzie zarówno przebudowa cała droga, ale przy tym będzie budowany ciąg pieszo-rowerowy. Drugą drogą jest droga powiatowa, która łączy drogę wojewódzką prowadzącą z Radomia do Przytka. W miejscowości Milejowice rozpoczynamy ten nasz ciąg powiatowy, aż do Taczowa a dalej jeszcze będziemy to przebudowywali w ramach poszerzonego zadania aż do drogi powiatowej, która przebiega przez miejscowość Gulinek. I ta droga będzie miała ponad 6 km, z czego na długości 4,2 km będzie wybudowana ścieżka rowerowa do miejscowości Taczów – tłumaczy starosta radomski Mirosław Ślifirczyk.

Wartość inwestycji części powiatowej projektu wynosi 27,5 mln zł. Dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (UE) oraz budżetu państwa to 22 mln zł, a wkład własny – 5,5 mln zł.

Z racji tego, że jest to projekt wspólny z miastem, musi być on kompleksowy, ścieżki rowerowe muszą mieć ciąg dalszy w granicach Radomia.

- To jest projekt wspólny z miastem Radomiem, wobec tego musi się łączyć ze sobą. Zbieżnym elementem miejsko-powiatowym jest budowa ścieżek rowerowych, które musza ze sobą korespondować, czyli te ścieżki miejskie, jak i powiatowe muszą się ze sobą łączyć po to, żeby rowerzysta jadący np. z Taczowa czy Domaniowa mógł dojechać do centrum miasta. Wjeżdżając w granice miasta musi dalej jechać ścieżką rowerową. Miasto odpowiada za tę część miejską i tutaj przy ulicy Wapiennej w jednym przypadku, w drugim przypadku drogą wojewódzką 740 wjeżdżamy do Radomia – mówi Mirosław Ślifirczyk.

Zarówno powiat, jak i miasto będą realizowały swoje część projektu autonomicznie, każdy będzie ogłaszał swoje przetargi na wykonywanie prac.

Jeśli chodzi o parametry techniczne, to remontowane drogi będą miały szerokość 6 metrów. W większości przypadków ścieżka będzie biegła przy samej jezdni, oddzielona krawężnikiem na trochę wyższej wysokości. Ścieka będzie miała szerokość w zależności od miejsca 2,5-3 metry i będzie wykonana z czarnego asfaltu. Część ścieżek będzie usytuowanych za rowem, czyli najpierw droga, później rów i ścieżka, jest to rozwiązanie bezpieczniejsze. Niestety, jak mówi starosta, nie wszędzie było to możliwe ze względu na zabudowania mieszkalne.

Pierwsze prace powinny ruszyć jesienią tego roku a zakończenie robót planowane jest na koniec 2019 r.

Wartość całego przedsięwzięcia miejsko-powiatowego wynosi 70,9 mln zł, w tym dofinansowanie ze środków unijnych oraz budżetu państwa – 56,0 mln zł.

Jeśli chodzi o radomską część projektu, to miasto chce za uzyskane środki m.in. wybudować nowe ścieżki rowerowe, kupić 10 autobusów elektrycznych czy przebudować parking przy ul. Kelles-Krauza z dostosowaniem obiektu do funkcji „Parkuj i jedź”.

Więcej o radomskich inwestycjach pisaliśmy TUTAJ.


Ponad 20 mln zł na rozbudowę dróg i ścieżek rowerowych dla Powiatu Radomskiego komentarze opinie

Dodajesz jako: Zaloguj się