:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

„Projekt MAGNOLIA okazał się sukcesem” - rozmowa z Prezesem Administratora Lechem Barszczem

12/11/2017 09:29
Wywiad, „Projekt MAGNOLIA okazał sukcesem” rozmowa Prezesem Administratora Lechem Barszczem - zdjęcie, fotografia

Krzysztof Górak: Panie Prezesie, kończy się ostatni kwartał 2017 roku. Jakby Pan, jako osoba zarządzająca, podsumował ten rok dla Administratora?

Lech Barszcz: To dobry, ale i bardzo pracowity rok. Niezmiennie, nasza aktywność dotyczy trzech ważnych obszarów. Pierwszym z nich jest zarządzanie i administrowanie wspólnotami mieszkaniowymi. Na radomskim rynku mamy ich „pod opieką” ok. 150. Każdego roku, w lutym i w marcu, organizujemy zdawcze zebrania, podczas których omawiamy oraz planujemy remonty i ich zakres. W tym roku realizacja wszystkich zadań, które zostały podjęte na zebraniach wspólnot mieszkaniowych, właściwie ma się już ku końcowi. Mam nadzieję, że uda się je w terminie sfinalizować. Oczywiście, nad wszystkim czuwają nasi inspektorzy. To ważne, że na każdym etapie współpraca ze wspólnotami mieszkaniowymi układa się bardzo dobrze. Cały czas staramy się podnosić standardy i poziom obsługi oraz na bieżąco pilnować remontów pomieszczeń czy części wspólnych, dbać o otoczenie oraz o pokrycia dachowe, tak by nie dochodziło do sytuacji, w których cierpią lokatorzy, bo zalewa im mieszkania. To nie do pomyślenia! Zawsze też jesteśmy otwarci na propozycje, z którymi zgłaszają się do nas zarządy wspólnot mieszkaniowych. Drugim elementem naszej działalności są TBS-y, czyli mieszkania na wynajem. Obecnie mamy 1123 mieszkań i ok. 300 osób, oczekujących na wynajem. Z roku na rok coraz mniej lokatorów opuszcza mieszkania, stąd czas oczekiwania  jest dość długi, ale prowadzimy rozmowy, dotyczące budowy nowych TBS-ów. Mamy podpisane trójporozumienie z Gminą Miasta Radomia oraz z Bankiem Gospodarstwa Krajowego. Liczę na pozytywną odpowiedzi z BGK i wierzę, że jako inwestor zastępczy - bo taką rolę ma tu odegrać Administrator - wybudujemy ok. 130 nowych mieszkań. Równolegle prowadzimy też rozmowy z innym podmiotem. Mam nadzieję, że uda nam się doprowadzić je do końca i rozpocząć budowę ok. 60 mieszkań. Przewidujemy, że liczba osób, które oczekują na mieszkania, zmaleje. Potrzeba na to około 1,5 roku, może 2 lat.

 

Radom jest jednym z miast, realizujących program „Mieszkanie Plus”. Zadanie zlecono spółce Administrator?

Zgadza się. To jest inicjatywa samorządu, a my, jako spółka miejska, jesteśmy mocno zaangażowani w ten projekt, m.in. uczestniczymy w rozmowach. Jak wspomniałem, wierzę, że przedsięwzięcie dojdzie do realizacji. Wracając jednak do naszej działalności, trzecim filarem aktywności spółki jest część developerska. W tej chwili realizujemy drugi etap naszej głównej inwestycji, czyli budowę osiedla Magnolia. Pierwszy jest już za nami. We wrześniu tego roku oddano do użytku 118 mieszkań. Najmniejsze mają 32, a największe – 120 metrów kwadratowych. Wszystkie zostały sprzedane. Kolejnym krokiem jest budowa 115 mieszkań. Zakończenie tego etapu przewidywane jest na wrzesień przyszłego roku. Wreszcie trzeci i ostatni zakłada budowę 103 mieszkań. Realizację tego zadania zaplanowaliśmy na II połowę przyszłego roku.

 

Krótko mówiąc, projekt „Magnolia” okazał się sukcesem. Co sprawia, że oferta Administratora różni się od innych na rynku i cieszy się tak dużym powodzeniem?

Co wyróżnia naszą Magnolię? Przede wszystkim wysoki standard mieszkań za niewygórowaną cenę. Każde mieszkanie ma swoją klimatyzację czy logotermię. Bardzo dbamy o wszelkie elementy wykończeniowe. Cały czas podnosimy poprzeczkę tak, żeby nasi klienci byli zadowoleni. O atrakcyjności naszej oferty decyduje też otocznie, a w tym wypadku są to tereny zielone.

 

Jednym słowem, chce się tam zamieszkać.

Jednym słowem, chce się tam mieszkać, co pokazują wyniki sprzedaży. Z pierwszych 118 mieszkań nie zostało żadne. Z tych, które planujemy oddać we wrześniu przyszłego roku, 70 procent znalazło już nabywców. To najlepsze potwierdzenie wysokiej jakości oferowanych przez nas lokali.

 

Czyli tak naprawdę pozostają tylko i wyłącznie mieszkania, które oddane będą do użytku jako ostatnie?

Tak. Z informacji, które posiadam, wynika, że ok. 30 osób jest już nimi zainteresowanych. Potencjalni kupcy rezerwują mieszkania, chociaż nawet nie ruszyła jeszcze budowa.

 

Tyle o  tym, co dziś, a jakie pomysły i plany ma Pan na przyszłość? Jak chciałby Pan rozwijać firmę?

Pierwszym celem, który sobie stawiam, jest rozbudowa siedziby Administratora oraz powiększenie parkingu wokół firmy. Dziś pracujemy w dwóch miejscach, ale z różnych powodów – finansowych czy logistycznych – lepsza byłaby jedna lokalizacja, tu przy ulicy Waryńskiego. Kolejnym, istotnym założeniem jest znalezienie atrakcyjnego miejsca, przeznaczonego pod zabudowę mieszkaniową. Mam już nawet upatrzoną działkę. Prowadzę rozmowy. Wierzę, że w przyszłym roku uda mi się sfinalizować transakcję tak, aby realizacja następnej inwestycji, przewidzianej na lata 2021 – 2027, odbywała się właśnie na tym terenie.

 

Zdradzi Pan gdzie?

Dziś nie chciałbym wskazywać tego miejsca. Jest jeszcze za wcześnie. Mogę zdradzić tylko tyle, że znajduje się ono w centrum miasta. Wierzę, że nasi klienci, przyszli nabywcy, będą zadowoleni z takich rozwiązań.

 

Sądzi Pan, że jest szansa na to, że niektórzy radomianie, mający w planach zakup nieruchomości pod miastem, zmienią zdanie i skorzystają z oferty Administratora?

Wierzę, że nasza oferta jest na tyle różnorodna i bogata, że będzie atrakcyjna dla wielu. Ale jej szczególnym adresatem są młodzi ludzie, którzy pracują i nie mają czasu, by zajmować się budową domu czy potem pracami wykończeniowymi. Właśnie po to stale podnosimy standard naszych mieszkań, żeby ci, którzy je kupią, nie musieli się o nic martwić.

 

Panie Prezesie, bardzo dziękuję za rozmowę. Życzę powodzenia w realizacji wszystkich planów i zamierzeń, zarówno zawodowych, jak i prywatnych.

Bardzo dziękuję.

Reklama

„Projekt MAGNOLIA okazał się sukcesem” - rozmowa z Prezesem Administratora Lechem Barszczem komentarze opinie

  • gość 2017-11-21 22:53:03

    Treść komentarza...

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

SPAWACZ-MONTER

ZATRUDNIMY SPAWACZY I MONTERÓW - stal kwasoodporna. Miejsce pracy Łódź, zapewniamy transport i zakwaterowanie. telefon 575-855-620


Zobacz ogłoszenie

SKRADZIONO SPRZĘT DJski

UWAGA! ZAGINĘŁA KONSOLA PIONEER! W dniu 19 października wypożyczono sprzęt marki Pioneer pewnej osobie z Radomia. Sprzęt - mikser DJM900 NEXUS, 2x..


Zobacz ogłoszenie

Praca na Podhalu

Witam. Poszukuje dziewczyny na stoisko z art. regiolnalnymi. Oferujemy w tym nocleg i wyżywienie


Zobacz ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez twojradom.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

K MEDIA CONSULTING KRZYSZTOF GÓRAK z siedzibą w Radom 26-600, Andrzeja Struga 60/205

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"