O tym się mówi Radom i okolice Społeczeństwo Sport

Fortuna znika ze strojów Radomiaka

W meczu 32. kolejki PKO Bank Polski Ekstraklasy, piłkarze z Radomia zagrają w koszulkach bez logotypu sponsora – firmy Fortuna. Ma to związek z kampanią przeciwko szarej strefie pod hasłem “Graj Legalnie”, którą marka realizuje wspólnie z największym bukmacherem w kraju – firmą STS.

W wyjazdowym spotkaniu w Poznaniu, na rękawku koszulek Radomiaka, zabraknie logo sponsora – firmy Fortuna. Bukmacher wraz z firmą STS, zdecydował się bowiem na wspólną realizację pionierskiej kampanii nagłaśniającej problem szarej strefie pod hasłem „Graj Legalnie”.

W ramach akcji Fortuna rezygnuje z brandingu meczowego na strojach sponsorowanych przez siebie drużyn, obwodowych bandach LED ich stadionów oraz bandach LED w rozgrywkach Fortuna 1. Ligi, gdzie pozostaje partnerem tytularnym.

Zmiana logo Fortuny, na logo „Graj Legalnie”, jest jednym z głównych narzędzi komunikacyjnych, które zostanie wykorzystane w trakcie meczu pomiędzy Wartą Poznań i Radomiakiem Radom. W tym przypadku znak Fortuny zostanie zakryty opaską na ramię ze znakiem kampanii. Przed spotkaniem 32. kolejki PKO Bank Polski Ekstraklasy, piłkarze z Radomia wybiegną również na rozgrzewkę w okolicznościowych koszulkach.

– Organizując wspólną akcję, chcemy po raz kolejny zwrócić uwagę na to, jak ogromnym problem dla wszystkich legalnie działających w Polsce firm bukmacherskich jest rosnąca z roku na rok szara strefa. Oczywiście zauważamy i doceniamy działania rządu wymierzone przeciwko firmom, które działają w Polsce bez licencji, ale oceniamy je wciąż jako zdecydowanie niewystarczające. Legalna część branży od lat apeluje o wprowadzenie bardziej zdecydowanych działań wobec firm działających poza polskim prawem, w tym o skuteczniejsze blokowanie nielegalnych witryn internetowych oraz płatności na ich rzecz. O ile nowelizacja ustawy hazardowej z 2017 roku wyraźnie poprawiła sytuację w sektorze, to problem szarej strefy nadal nie został zażegnany. Co więcej, szara strefa cały czas rośnie nominalnie. Uważamy, że bardziej liberalny charakter regulacji prawnych, podobny do tego w większości krajów Unii Europejskiej, skutkowałyby dynamicznym rozwojem rynku bukmacherskiego w Polsce. To z kolei wiązałoby się ze zwiększonymi przychodami zarówno legalnych operatorów, jak i budżetu Państwa czy podmiotów sportowych wspieranych przez firmy bukmacherskie każdego roku milionowymi kwotami w ramach umów sponsoringowych – mówił Konrad Komarczuk, prezes Fortuny.

Inicjatorem i pomysłodawcą akcji są dwie największe legalne firmy bukmacherskie w Polsce, STS oraz Fortuna. Łączą one siły we wspólnej kampanii przeciwko nielegalnie działającym bukmacherom. Eksperci EY Polska szacują, że szara strefa wynosi 45 % całego rynku zakładów bukmacherskich online.

Obroty wygenerowane w 2021 roku w szarej strefie rynku bukmacherskiego online w Polsce wyniosły 7,6 mld zł. Tylko w tym okresie, utracone dochody państwa z tytułu nieodprowadzonego podatku od zakładów wzajemnych przez nielegalne podmioty wyniosły 379 mln zł.

Czas trwania akcji obejmuje 32. kolejkę PKO Bank Polski Ekstraklasy (12-15.05).

Postaw mi kawę na buycoffee.to