Lokalny Komitet Poparcia Karola Nawrockiego wystosował list otwarty do kluczowych przedstawicieli władz lokalnych i rządowych, apelując o pilną poprawę infrastruktury Radomia i regionu. W piśmie zwrócono uwagę na opóźnienia w modernizacji kluczowych obiektów, które hamują rozwój miasta.
Lokalne struktury Społecznego Komitetu Poparcia Karola Nawrockiego na Prezydenta Polski wystosowały list otwarty do przedstawicieli władz lokalnych i rządowych, wyrażając zaniepokojenie sytuacją infrastrukturalną Radomia i regionu. Komitet, reprezentujący osoby popierające Karola Nawrockiego jako kandydata na prezydenta RP w nadchodzących wyborach, zwrócił uwagę na opóźnienia w rozwoju, szczególnie w zakresie modernizacji infrastruktury transportowej i lotniczej, oraz zadał pytania dotyczące przyszłości Radomia jako kluczowego węzła komunikacyjnego w Polsce.
W liście podkreślono, że podczas poprzednich wyborów przedstawiciele władz lokalnych, w tym Prezydent Radomia Radosław Witkowski, zapewniali, że współpraca z rządem w zakresie rozwoju infrastruktury będzie korzystna dla miasta i regionu. Niestety, z perspektywy czasu, sytuacja okazała się rozczarowująca i niezgodna z wcześniejszymi zapowiedziami.
– Nasz Radom jest tak zaniedbany strasznie, mam na myśli tutaj dzielnice, takie te stare, które są atrakcją wielu miast w Polsce, a niestety Radom takiej starówki z prawdziwego zdarzenia nie posiada
przekazali przedstawiciele Komitetu.
Jednym z kluczowych tematów poruszonych w liście jest przyszłość radomskiego Portu Lotniczego. Komitet wyraził swoje obawy związane z możliwą sprzedażą lub przekazaniem portu w inne ręce. Przypomnijmy, że o takiej możliwości mówił jeden z członków zarządu Polskich Portów Lotniczych. Te słowa wywołały niepokój mieszkańców.
Komitet wezwał do natychmiastowych działań w celu ochrony i promocji radomskiego lotniska. Zwrócono się do Prezydenta Witkowskiego, Wojewody Mazowieckiego Mariusza Frankowskiego, Marszałka Województwa Mazowieckiego Adama Struzika oraz parlamentarzystów Ziemi Radomskiej o publiczne odpowiedzi na pytania dotyczące działań wspierających rozwój portu lotniczego oraz włączenia go w strategię rządową.
Kolejnym zagadnieniem podjętym przez Komitet jest projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), w szczególności jego ograniczona wersja w zakresie planowanej infrastruktury kolejowej.
Zamiast pierwotnie zakładanych 10 „szprych” komunikacyjnych, obecnie mowa jest o zaledwie 3 trasach w ramach programu „Polska w 100 minut”. Komitet obawia się, że to wykluczy region radomski z sieci szybkich połączeń kolejowych, co może negatywnie wpłynąć na rozwój gospodarczy regionu.
– Wczoraj jeden z ministrów, pan Radosław Sikorski, powiedział, że prezydent powinien współpracować z rządem i unikać wkładania kija w szprychy, gdy popierał swojego kandydata na prezydenta, pana Rafała Trzaskowskiego. Może dlatego obecna władza likwiduje te szprychy, bo zostały tylko trzy, by nie było już w co wkładać tego kija?
przekazali przedstawiciele Komitetu.
Komitet zaapelował o dalszą modernizację linii kolejowej Radom-Kielce oraz integrację Radomia z siecią CPK.
Przedstawiciele Komitetu zwrócili także uwagę na potrzebę dbałości o rozwój miasta i regionu.
– Nasz region zasługuje na coś więcej. Mówimy o konieczności budowy potęgi Radomia. Powinniśmy być dumni nie tylko z lotniska, ale również z naszej historii i położenia
podkreślili przedstawiciele Komitetu.
Komitet wyraził nadzieję, że Karol Nawrocki, kandydat na Prezydenta Polski, będzie w stanie wesprzeć rozwój regionu.
– My jako mieszkańcy Radomia widzimy naszą szansę na rozwój właśnie w inwestycjach infrastrukturalnych. Dlatego dla nas jedynym słusznym wyborem w nadchodzących wyborach prezydenckich jest Karol Nawrocki
dodali.

Komitet zaapelował również o zakończenie polityki „wykluczenia infrastrukturalnego” regionu radomskiego oraz o konkretną odpowiedź na pytania skierowane do władz lokalnych i rządowych.
Jak zaznaczyli, „region radomski nie zasługuje na dalszą degradację”, a odpowiednie inwestycje w infrastrukturę transportową to klucz do przyszłości miasta i całego regionu.