Materiał Partnera Na czasie O tym się mówi

Obraz ma znaczenie, czyli o wadze grafiki w procesie pozycjonowania stron

Wyszukiwarka Google to nie tylko strony internetowe – obecnie zakres możliwości Google tyczy się także map, tłumaczeń, wirtualnych wizytówek czy grafiki. To właśnie treści wizualne odgrywają bardzo ważną rolę na stronach internetowych. Szacuje się, że prawie 100% internautów decyduje się o pozostaniu na danej stronie w oparciu o pierwszy akapit treści oraz grafikę. Jeżeli więc zawczasu nie zadba się o estetyczną oprawę, można na tym sporo stracić. Jakie jeszcze moce skrywa w sobie grafika? I – co najważniejsze – czy rzeczywiście jest ona tak istotna w procesach pozycjonowania? W końcu tak wiele mówi się o funkcjonalności strony ponad jej wygląd. Okazuje się jednak, że za zwykłym i niepozornym obrazkiem, może kryć się naprawdę wiele.

Jak wyglądałaby reklama bez grafiki? O tym, czy same słowa mogą skupić uwagę klienta

Treści pisane niosą ze sobą duży przekaz, który ma trafiać do określonych grup docelowych. Tekst jest nieodłączną częścią reklamy internetowej, bowiem to właśnie w krótkich notkach czy w formie ciekawych artykułów, potencjalnie zainteresowana osoba może dowiedzieć się więcej o samej marce i oferowanych przez nią produktach. Jednak czy same opisy nasycone słowami kluczowymi w zupełności wystarczą, jeżeli nie będą one przeplatane licznymi tematycznymi grafikami? Brak zdjęć zniechęca do zakupu bardzo wielu internautów, którzy na podstawie samego opisu produktu nie do końca potrafią go sobie zwizualizować. W jakim mieści się opakowaniu? Czy jest ono estetyczne? Choć pytania te wydać się mogą trywialne, w rzeczywistości to właśnie wygląd produktu jest tym, na co zwraca uwagę większość konsumentów. Podobnie jest ze stroną internetową – jeżeli będzie ona niczym zapisana kartka białego papieru, wątpliwe jest, że ktoś pozostanie na niej dłużej. Optymalizowanie i pozycjonowanie stron nie kończy się tylko na tekście. Nazwa pliku graficznego, jego alternatywny opis, rozmiar oraz format mogą bezpośrednio oddziaływać na proces promowania strony internetowej w sieci. Podobnie jest z Google Ads czy Google Moja Firma – tam również powinny znajdować się grafiki przedstawiające produkt czy nawet siedzibę firmy.

Zlecę pozycjonowanie strony firmie Afterweb – poznaj wpływ obrazu na usługę

“Zlecenie pozycjonowania doświadczonej agencji reklamowej to jedno z najlepszych rozwiązań, jakie można wybrać. Specjaliści nie tylko wiedzą jak zadbać o szatę graficzną, ale również zajmują się dopasowanie strony do wielu innych kwestii. Poprzez wykonanie audytu SEO i wykorzystanie profesjonalnych narzędzi są w stanie w bardzo krótkim czasie wykryć i naprawić wszelkie nieprawidłowości. Z pewnością zlecenie pozycjonowania strony w odróżnieniu od samodzielnych działań ograniczy ryzyko popełnienia błędu i wydania budżetu na działania nieprzynoszące efektów. ”

źródło: https://afterweb.pl/uslugi-pozycjonowania/zlece-pozycjonowanie-strony/

Daj się poznać poprzez zdjęcia – grafika czynnikiem budującym zaufanie 

Oferty bez zdjęć najczęściej uznawane są jako typowe oszustwo. W końcu po czym można poznać, że dana firma rzeczywiście posiada pożądany produkt, skoro oferta obejmuje jedynie jego podstawowy opis? To samo tyczy się publikacji blogowych – w artykule dotyczącym nowej kolekcji perfum raczej nie powinno się umieszczać zdjęć zupełnie z nimi niezwiązanych. Grafika jest informacją, która upewnia internautę, że znajduje się na dobrej stronie internetowej i zaraz dowie się o tym, czego poszukiwał. Spójność grafiki z treściami to przede wszystkim możliwość zdobycia większego zaufania wśród osób przybyłych na stronę w celu zakupu. Także umieszczenie zdjęć w Google Moja Firma jest strzałem w dziesiątkę; fotografie okolicy w której znajduje się lokal czy jego wnętrza mogą dodatkowo zachęcić internautów do skorzystania z usługi oferowanej przez lokal stacjonarnie. Jeżeli więc jesteś w trakcie kreowania swojej strony internetowej lub czegoś brakuje ci w obecnej, pomyśl o grafice! To właśnie ona robi wrażenie!