Jeżeli swojemu potencjalnemu odbiorcy nie dasz się zauważyć, Twoje przedsiębiorstwo z pewnością nie osiągnie oczekiwanego przez Ciebie sukcesu. Identyfikacja wizualna marki to niezwykle istotny aspekt codziennego funkcjonowania nie tylko gigantycznych firm, ale także tych nieco mniejszych – lokalnych. I chociaż w ostatnim czasie dużo mówi się o mediach społecznościowych i internecie, tradycyjne rozwiązania nadal cieszą się ogromną popularnością. Przykłady? Proszę bardzo! Pylony reklamowe stanowią od lat jeden z najlepszych elementów identyfikacji wizualnej w przestrzeniach publicznych. W tym artykule podpowiemy Ci, jak stworzyć nowoczesny totem. Czym powinien się wyróżniać? Zapraszamy do uważnej lektury.
Pylon reklamowy musi być wykonany z pierwszorzędnej klasy materiałów
Zanim przejdziemy do szczegółów stricte wizualnych, w pierwszej kolejności warto wspomnieć o konieczności zachowywania pierwszorzędnej klasy komponentów. Pylony reklamowe przeważnie umieszcza się na zewnątrz. Muszą być one odporne na oddziaływanie czynników powodujących widoczne gołym okiem zniszczenia. Te będą zwyczajnie nieatrakcyjne dla oka odbiorców. W miarę upływu czasu, wątpliwa jakość pylonu może spowodować masę problemów i kosztów związanych chociażby z modernizacją czy wymianą komponentu na nowy. Firma Omega System od wielu lat dostarcza wyłącznie najwyższej klasy rozwiązania, jakie charakteryzują się całkowitą obojętnością na warunki pogodowe. Dobry pylon reklamowy powinien być gotowy do funkcjonowania w deszczu, opadach śniegu, skrajnie wysokich bądź też skrajnie niskich temperaturach. Projektując nowoczesny totem zgłoś się do specjalistów, dbających właśnie o takie niuanse.
Projekt wizualny pylonów reklamowych. Jak prawidłowo podejść do kwestii estetyki?
Potencjalni odbiorcy zazwyczaj „kupują” komunikaty reklamowe wzrokiem. O tym warto wiedzieć. Twój pylon reklamowy nie powinien więc odstraszać takich osób. Wręcz przeciwnie! Jego wartość wizualna musi stać na najwyższym poziomie, żeby prowadzone przez Ciebie przedsiębiorstwo mogło skutecznie wyróżnić się na tle konkurencyjnych brandów. Przyciąganie uwagi Klienta będzie wiązać się z kilkoma niezwykle istotnymi zasadami. Po pierwsze – nie nadużywaj tekstu. Zbyt duża ilość treści do przeczytania naraz spowoduje zniechęcenie u zdecydowanej większości odbiorców. Na pylonach reklamowych przekazuj wyłącznie najważniejsze informacje dotyczące lokalizacji i oferty. Zadbaj jednocześnie o wartość graficzną. Estetyczny i przyjazny dla oka totem reklamowy z miejsca będzie stanowił olbrzymią przewagę Twojej firmy nad konkurencją. Jeżeli do nakierowania Klienta niezbędne są wskazówki dotarcia, używaj minimalistycznych i dobrze widocznych znaków. Wielu ekspertów poleca również stosowanie barw bezpośrednio nawiązujących do brandu. W logo prowadzonej przez Ciebie marki dominuje kolor żółty oraz czarny? Pylon reklamowy powinien być zaprojektowany właśnie pod tego typu barwy. Wówczas dbasz o spójność przekazu i sensoryczne przywiązanie Klienta do firmy.