Przedsiębiorcy dokładają dziś wszelkich starań ku temu, by jak najwięcej osób zapoznało się z historią ich form, planując szereg działań marketingowych. Możliwości reklamy są dziś niemal nieograniczone – promocja firmy dzieje się zarówno na poziomie wirtualnym i realnym, tym sposobem docierając do naprawdę szerokiej grupy odbiorców. Nieodłącznym elementem krajobrazu wielkich miast wciąż pozostaje reklama outdoorowa, oferująca naprawdę unikalne możliwości dotarcia do szerokiej grupy potencjalnych odbiorców. Wiele osób ma z nią styczność niemal każdego dnia, gdyż obejmuje ona szereg mediów, takich jak billboardy, plakaty czy ścianki reklamowe, rozstawiane w różnych częściach miast, a nierzadko także w okolicach samej firmy czy lokalu. Już dziś poznaj korzyści wynikające z przeprowadzenia reklamy outdoorowej i dowiedz się, o czym pamiętać w przypadku planowania indywidualnej strategii zewnętrznej promocji swojej marki!
Szeroki zasięg oddziaływania i inne korzyści wynikające z zewnętrznej reklamy
Jedną z największych zalet wszystkich reklam outdoorowych jest ich szeroki zasięg oddziaływania – o ile uprzednio przemyśli się lokalizację nośników. Większość tego typu reklam umieszczana jest w miejscach o dużym natężeniu ruchu, najczęściej przy głównych drogach czy bezpośrednio przed wjazdami do miast. Mniejsze reklamy, takie jak ścianki czy tablice, nierzadko stawia się w pobliżu przedsiębiorstwa czy lokalu, co pozwala przechodniom na zapoznanie się z ofertą i zadecydowanie, czy warto z niej skorzystać. Przekaz reklamy outdoorowej kierowany jest do wszystkich, co daje możliwość poszerzenia grupy o naprawdę zróżnicowanych odbiorców. Reklamy ulokowane w przestrzeni publicznej są gwarancją bieżącego kontaktu z odbiorcami. Mimo tego, że spojrzenie na grafikę umieszczoną na reklamie i odczytanie treści trwa zaledwie kilka sekund, może na dobre utkwić w pamięci, a przy tym podkreślić siłę przebicia marki. Wiele konsumentów decyduje się skorzystać z oferty lub dowiedzieć się więcej o danej firmie właśnie na bazie widzianych reklam. Stąd inwestycja w tradycyjną formę reklamy zewnętrznej wciąż się opłaca – zwłaszcza, że charakteryzują ją naprawdę niskie koszty przy jednoczesnym dotarciu do szerokich grup odbiorców. Wybierając popularne, ogólnodostępne nośniki reklamy, umieszczone w strategicznych miejscach, można tańszym kosztem wypromować swoją markę, produkt czy usługę. To naprawdę takie proste!
Strategia reklamy outdoorowej – o czym nie należy zapomnieć?
Reklama zewnętrzna to jeden z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie do szerokiej gamy odbiorców. Przygotowanie skutecznej strategii powinno rozpocząć się od określenia docelowych grup, do jakich chce się dotrzeć. Następnie powinno się dobrać odpowiednie nośniki reklamowe – na szczęście dziś mamy naprawdę szeroki wybór opcji reklamowych w postaci specjalnych ścianek, paneli czy parawanów, które z powodzeniem przyciągną uwagę. Ponadto, wielu producentów zajmuje się tworzeniem ścianek na specjalne zamówienie swoich klientów. Przykład stanowi firma Omega System, która na swojej stronie internetowej, www.scianki.info.pl, prezentuje szeroką gamę produktów, które mogą być dowolnie dostosowane do potrzeb zamawiającego. Istotne jest także wybranie odpowiedniej lokalizacji, by dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Skuteczność kampanii nierzadko determinuje czas jej trwania. Zbyt krótka reklama outdoorowa może nie dać oczekiwanych rezultatów, zaś zbyt długa finalnie może okazać się za bardzo kosztowna (zwłaszcza, jeżeli dzierżawi się miejsce, w którym znajdują się ścianki czy wisi banner). Warto jest mierzyć siły na zamiary, nie wyrywając się ze zbyt abstrakcyjnym planem działania niczym z motyką na słońce. Tylko dokładnie przemyślane działania są w stanie zaowocować efektywną kampanią reklamową i sprawić, że inwestycja w promocję outdoor okaże się strzałem w dziesiątkę.