O tym się mówi

Polscy rolnicy kontra wielka korporacja [wideo]

Przed marketem w godzinach porannych rozstawiły się samochody dostawcze, na których zawieszono transparenty z hasłami informującymi o problemie.
Bezpośrednią przyczyną protestu było pojawienie się w sklepowej gazetce ceny za kilogram papryki wynoszącej 4,99 zł.
Zdaniem rolników każdy koszt mniejszy niż 5 zł za kilogram jest ceną poniżej kosztów produkcji, a sieć handlowa uprawia tzw. dumping łupieżczy, chcąc w ten sposób wyeliminować konkurencję
w postaci lokalnych rolników. W planach korporacji miałoby być wymuszenie cen hurtowych papryki na poziomie zaledwie 3 zł za kilogram.

Zdaniem prezesa Fundacji "Rolnik Handluje" Rafała Forysia wielkie sieci chcą zniszczyć polskich rolników, by następnie sprowadzać z zagranicy droższy i gorszy towar.
Przeciwni więc nieuczciwym praktykom powinni być przede wszystkim konsumenci będący odbiorcami produktu.

Dodatkowym problemem dla rolników jest to, że w związku z wojną na Ukrainie i rosnącą inflacją koszty produkcji papryki znacząco wzrosły z powodu między innymi wzrostu cen nawozów, środków ochrony roślin, energii, wody używanej do uprawy czy kosztów pracy. Dalsze utrzymywanie się tej sytuacji może doprowadzić do bankructwa i likwidacji wielu gospodarstw.