Wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz sprawniejsze przejazdy pociągami to efekty zaplanowanych prac na odcinku Radom – Dęblin. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z wykonawcą umowę za ok. 21 mln zł netto na przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja realizowana będzie w ramach Krajowego Planu Odbudowy.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudują urządzenia sterowania ruchem kolejowym na odcinku Radom – Dęblin (linia kolejowa nr 26). Powstanie lokalne centrum sterowania (LCS) Jedlnia Letnisko, które będzie odpowiedzialne za bezpieczny i sprawny ruch pociągów na stacjach Jedlnia Letnisko, Pionki, Żytkowice i Garbatka Letnisko. Nadzorem objęty będzie odcinek o łącznej długości ok. 25 km między Radomiem a Dęblinem.
Wzdłuż linii kolejowej ułożony zostanie światłowód, dzięki któremu pracownicy odpowiedzialni za ruch pociągów będą mogli sterować urządzeniami na szlaku (rozjazdami, semaforami). Będzie również lepsze zarządzanie urządzeniami na przejazdach kolejowo-drogowych. Dla pasażerów oznacza to bezpieczne i sprawne podróże koleją.
– Polska kolej jest bezpieczna. Dzięki takim inwestycjom, jak m.in. ta na linii Radom – Dęblin, stale zwiększamy w Polsce poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym zapewniając pasażerom sprawne podróże pociągami
mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
– Bezpieczeństwo jest priorytetem dla PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Efektywnie wykorzystujemy środki unijne oraz rządowe na rozwój kolei. Pracownicy w lokalnych centrach sterowania na bieżąco kontrolują wszystkie parametry dotyczące bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Dzięki temu zwiększa się poziom bezpieczeństwa
mówi, Piotr Majerczak, członek zarządu – dyrektor ds. utrzymania infrastruktury PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Prace realizowane będą w ramach zadania „Zabudowa urządzeń zdalnego sterowania na linii kolejowej nr 26 dla sterowania ze st. Jedlnia Letnisko stacjami Jedlnia Letnisko, Pionki, Żytkowice i Garbatka Letnisko”, który jest częścią projektu „Digitalizacja infrastruktury kolejowej poprzez zabudowę nowoczesnych urządzeń i systemów – etap II”.
Realizacją robót zajmą się Zakłady Automatyki KOMBUD S.A. Wartość umowy to ponad 21 mln zł netto. Prace finansowane będą w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Inwestycja zaplanowana jest do realizacji do końca 2024 roku.