O tym się mówi Radom i okolice Społeczeństwo

Wiadukt od strony Dzierzkowa i nad linią kolejową został już rozebrany

Nie ma już części wiaduktu od ulicy Lubelskiej oraz nad torami kolejowymi. Do rozbiórki został już tylko fragment od ulicy Żeromskiego. Najtrudniejsze roboty przy tej części inwestycji wykonawca ma już za sobą. Niezależnie od tego wciąż są prowadzone prace ziemne, między innymi przy sieciach kanalizacyjnych w okolicach rozbieranego obiektu.

Przypomnijmy, że rozbiórka ponad czterdziestoletniego wiaduktu łączącego Śródmieście z Dzierzkowem ruszyła na dobre w lipcu tego roku. Wykonawca rozpoczął wyburzanie obiektu od części nad ulicą Metalową.

To był dość łatwy etap w porównaniu z kolejnym, czyli zdejmowaniem przęseł nad torami kolejowymi. Te prace trzeba było prowadzić głównie w nocy, gdy ruch pociągów jest znacznie mniejszy niż w dzień. Tutaj nie było mowy o odkuwaniu kawałków betonu i zrzucaniu ich na torowisko. Każdą betonową belkę trzeba było po kolei odcinać piłą diamentową, a później przenosić na bok przy pomocy ogromnego dźwigu. Dopiero tam mogło nastąpić kruszenie betonowych elementów.

Na szczęście ten etap zadania wykonawca ma za sobą. Teraz przystępuje do rozbiórki śródmiejskiej części obiektu. Prace będą prowadzone w ciągu dnia, ale ze względu na bliskie sąsiedztwo bloków ich lokatorzy mogą być narażeni czasowo na utrudnienia związane z hałasem.

 – Z góry za nie przepraszamy i prosimy równocześnie o wyrozumiałość. Jesienią po starym wiadukcie nie będzie już praktycznie śladu, a wykonawca przystąpi do prac przy budowie dwóch nowych, równoległych obiektów o łącznej szerokości 34 metrów i długości około 280 metrów.

informuje MZDiK.

Pod nimi wybudowany zostanie nowy przystanek kolejowy Radom Wschodni. Usprawni on dotarcie pociągami do Śródmieścia i do lotniska.

Całe zadanie pochłonie ponad 178,8 miliona złotych. Część finansowana z budżetu miasta (wiadukt) to koszt około 131 milionów złotych, natomiast część kolejowa (peron przystanku Radom Wschodni) to niemal 48 milionów złotych. Zakończenie inwestycji nastąpi latem 2025 roku, choć pierwszy z dwóch wiaduktów ma być otwarty nieco wcześniej. Wykonawcą tego bardzo istotnego dla naszego miasta zadania jest wybrana w przetargu firma Trakcja z Warszawy.

Źródło: MZDiK