Radom i okolice

Droga ekspresowa z Radomia do Warszawy w 2021 roku

Przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisali z wykonawcami robót trzy umowy na zaprojektowanie i budowę południowego wylotu z Warszawy trasy S7. Kontrakty podpisano w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w obecności Ministra Infrastruktury i Budownictwa Andrzeja Adamczyka oraz Wicewojewody Mazowieckiego Artura Standowicza.

Minister Infrastruktury i Budownictwa nie krył zadowolenia z realizacji tego planu.

– Cieszę się, że udaje się nam realizować złożone deklaracje, że Polska potrzebuje spójnego rusztu komunikacyjnego, który pozwoli bezpiecznie i komfortowo przemieszczać się w ruchu pasażerskim i towarowym na osi północ – południe. Droga ekspresowa S7 jest uzupełnieniem sieci w centralnej Polsce, dzięki której łączymy w sposób bardzo bezpieczny, komfortowy porty Trójmiasta, północną Polskę, Bałtyk z południem Europy – powiedział Minister Andrzej Adamczyk.

Wicewojewoda Mazowiecki zwrócił uwagę, że inwestycja znacznie poprawi komfort podróży mieszkańców regionu radomskiego do stolicy.

– Wszyscy, którzy podróżują z południa do Warszawy i z Warszawy na południe doskonale wiedzą jak wygląda podróż starym odcinkiem siódemki, szczególnie w okolicy Wólki Kosowskiej, gdzie częste są światła, trasa się korkuje, a ruch jest spowolniony. Dzięki tej inwestycji, szczególnie wybudowaniu odcinka trasy S7 częściowo w nowym śladzie, podróż w kierunku południowym i z tego kierunku, stanie się komfortowa i bezpieczna dla wszystkich podróżujących. Po zakończeniu budowy tego odcinka droga ekspresowa S7 na terenie południowego Mazowsza będzie kompletna – podkreślił Artur Standowicz.

Budowa południowego wylotu trasy S7 Warszawa – Grójec została podzielona na trzy zadania:

– Zadanie A – dotyczy odcinka o długości ok. 6,64 km od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem);

– Zadanie B – dotyczy odcinka o długości ok. 14,8 km od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem);

– Zadanie C – dotyczy odcinka o długości ok. 7,9 km od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca.

Łącznie powstanie ok. 29 km drogi ekspresowej.

Prace projektowe i budowa zajmą 34 miesiące (nie licząc miesięcy zimowych). 16 miesięcy przewidziano na projektowanie i uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (decyzję ZRID wyda Wojewoda Mazowiecki).

Planowane rozpoczęcie prac to marzec 2019. Droga ma być gotowa w marcu 2021 roku.

 

Karolina Kozieł

Fot.: Mazowiecki Urząd Wojewódzki