Inwestycje

Firmy ze Skoczowa i Kielc przebudują ulicę Żółkiewskiego

W przetargu nieograniczonym wystartowali wykonawcy między innymi z Warszawy, Kielc, Pruszkowa i Wąchocka. Konsorcjum Przedsiębiorstwa Inżynieryjnego IMB Podbeskidzie ze Skoczowa oraz Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych z Kielc złożyło ofertę najtańszą – o wartości 43 milionów807 tysięcy 330 złotych. Najwięcej za wykonanie zamówienia zażądała natomiast spółka Planeta z Warszawy – 69 milionów 477 tysięcy 780 złotych. Wszystkie złożone oferty mieściły w kwocie, którą zamierzamy przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia. Czekamy obecnie na stanowiska pięciu kontroferentów. Jeśli żadna z tych firm nie złoży odwołania od decyzji komisji przetargowej, będziemy mogli podpisać umowę ze zwycięskim konsorcjum, ustalić termin rozpoczęcia robót i przekazać wykonawcy teren pod inwestycję. Budowa nowych wiaduktów na Żółkiewskiego wraz z przebudową odcinka tej ulicy to jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji drogowych w mieście. Jak już informowaliśmy, wiadukt na Żółkiewskiego, nad torami kolejowymi do Warszawy, ma prawie 20 lat. Jego budowę rozpoczęto w 1986 roku, a zakończono dopiero w połowie lat dziewięćdziesiątych minionego wieku. Już podczas budowy obecnego obiektu na Żółkiewskiego planowano, że obok niego powstanie bliźniacza konstrukcja. Ówczesnym budowniczym udało się jednak postawić tylko betonowe filary drugiej przeprawy, które nigdy nie zostały zabudowane. Filary te nie nadają się już do wykorzystania, trzeba je rozebrać i postawić nowe. To nie tylko wymóg techniczny, ale także praktyczny – przebieg nowego wiaduktu uzgodniliśmy z PKP, jest on bowiem ściśle powiązany z projektem modernizacji linii kolejowej numer 8. Stojący obok betonowych filarów stary wiadukt również zostanie wyburzony. W zamian wykonawca zbuduje w tym miejscu dwie nowe, bliźniacze przeprawy. Dzięki temu fragment ulicy Żółkiewskiego pomiędzy Zbrowskiego a Kozienicką zmieni się nie do poznania. Ten ponadkilometrowy odcinek będzie miał po przebudowie dwie jezdnie, po dwa pasy w każdym kierunku. W efekcie znacząco poprawi się bezpieczeństwo ruchu na miejskim odcinku krajowej "dziewiątki". Zamówienie będzie realizowane w oparciu o program funkcjonalno-użytkowy, który umożliwia zastosowanie systemu "zaprojektuj i wybuduj". Przewidywany termin realizacji to lata 2014-2015.

źródło MZDiK Radom