Radny Prawa i Sprawiedliwości oraz przewodniczący klubu PiS w Radzie Miejskiej w Radomiu, Artur Standowicz, poinformował w mediach społecznościowych o złożeniu wniosku do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o przeprowadzenie kontroli doraźnej. Sprawa dotyczy zamówienia na dostawę wyposażenia dla nowo tworzonego Miejskiego Urzędu Pracy w Radomiu, które – jak twierdzi radny – przeprowadzono w trybie zamówienia z wolnej ręki na kwotę ponad 350 tysięcy złotych.
– Prezydent ma 14 dni na odpowiedź na interpelację radnego. Odpowiedzi nie ma. Pytania pozostają bez odpowiedzi. Mam na myśli brak przetargu na dostawę za ponad 350 tys. zł sprzętu biurowego na potrzeby tworzonego Miejskiego Urzędu Pracy. Dziś złożyłem wniosek do Prezes Urzędu Zamówień Publicznych o kontrolę doraźną w tym zakresie
napisał Artur Standowicz na swoim profilu na Facebooku.

Z treści wniosku przesłanego do Urzędu Zamówień Publicznych wynika, że radny złożył interpelację w tej sprawie już 23 października, jednak – jak podkreśla – nie otrzymał dotąd odpowiedzi z ratusza, mimo ustawowego terminu 14 dni. W piśmie skierowanym do prezes UZP Agnieszki Olszewskiej Standowicz wyraził obawy co do rzetelności przeprowadzonego postępowania i wskazał, że zakup wyposażenia dla MUP mógł naruszać przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamówienie, którego dotyczy wniosek, obejmuje dostawę mebli, wyposażenia, urządzeń domowych i środków czystości. Jak wynika z dokumentacji dostępnej w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Radomiu, jego wartość wynosi 315 090,33 zł, a dostawcą jest spółka Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A.
W interpelacji skierowanej do prezydenta Radosława Witkowskiego radny pytał m.in., w jaki sposób zbadano rynek przed udzieleniem zamówienia, jakich wykonawców zaproszono do negocjacji, kto zdecydował o zastosowaniu trybu z wolnej ręki oraz czy miasto podjęło rozmowy z Powiatowym Urzędem Pracy w sprawie ewentualnego przejęcia części posiadanego już sprzętu biurowego. Wskazał również na konieczność zachowania zasady gospodarności przy wydatkowaniu publicznych pieniędzy.
Radny dopytywał ponadto, czy Urząd Miejski konsultował zastosowaną procedurę z Urzędem Zamówień Publicznych oraz czy sprzęt dostarczony przez PSE S.A. jest nowy, czy używany i już wcześniej znajdował się w przejętym przez miasto budynku przy ul. Żeromskiego 75a.
Przypomnijmy, że Nowy Miejski Urząd Pracy ma rozpocząć działalność 1 stycznia 2026 roku w budynku zakupionym przez gminę od Polskich Sieci Elektroenergetycznych. Obiekt jest obecnie adaptowany do potrzeb nowej instytucji.
Źródło: Facebook | Artur Standowicz
