Inwestycje

MZDiK: Prace przy budowie śródmiejskiego odcinka trasy N-S idą pełną parą

 

– Nowe rondo u zbiegu trasy N-S, ulicy Szklanej i bocznej jezdni ulicy Żeromskiego, a także fragment od tego ronda do przyszłego węzła (wraz z większością dróg obarczających) są już praktycznie gotowe. Jest tam podbudowa, latarnie, kanalizacja, krawężniki, a miejscami także jedna lub dwie warstwy asfaltu. Roboty koncentrują się zatem obecnie na pozostałej części budowanej trasy. W miejscu wyburzonych kamienic u zbiegu ulic Słowackiego i Czachowskiego, jak również po przeciwnej stronie wiaduktu powstały już… wykopy pod nasypy. Aby móc rozpocząć budowę wjazdu oraz zjazdu z przeprawy nad torami, trzeba bowiem najpierw wymienić warstwę dotychczasowego gruntu. Robotnicy przy okazji odkryli pod ziemią niezinwentaryzowane instalacje, których nie było na mapach. Należało je więc zabezpieczyć – czytamy w komunikacie MZDiK.

W ostatnim tygodniu lutego zakończył się na wiadukcie montaż barier przeciwporażeniowych. Jak informuje Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji, znajdują się one nie tylko po tej stronie uczęszczanej przez pieszych i rowerzystów, ale także po przeciwnej, wzdłuż jezdni. 

– Betonowe zapory stoją na jednym pasie wiaduktu już od jakiegoś czasu i, wbrew obawom niektórych kierowców, nie przyczyniły się do powstawania korków w stronę Glinic – podaje MZDiK.

Po zakończeniu montażu ekranów zostanie zamknięte przejście podziemne pod torami, co pozwoli na kontynuację prac na węźle po północno-wschodniej stronie wiaduktu.

Ponadto, na terenie budowy jest już zgromadzona część tak zwanych T-wallów, tj elementów konstrukcji przyszłych murów oporowych.

– Przed wykonawcą najtrudniejsza i najbardziej pracochłonna część zadania, czyli budowa nasypów z obu stron wiaduktu (jak już wcześniej informowaliśmy, po jednej stronie będzie mur, a po drugiej standardowa skarpa). W tym etapie wszystko musi być warstwa po warstwie precyzyjnie zagęszczane, by nawiązać wjazd i zjazd do poziomu jezdni na wiadukcie. Nie ma tutaj miejsca na próby przyspieszenia prac wbrew przyjętym technologiom budowlanym! – podkreśla Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Usunięte zostały słupy z napowietrzną linią energetyczną, blokujące budowę drugiej jezdni na fragmencie ulicy Beliny-Prażmowskiego od ronda Mikołajczyka aż do nowego węzła, a w rejonie szkoły stanęły słupy pod ekran dźwiękochłonny. Ustawiane są także krawężniki oraz układane chodniki.

Prace prowadzi konsorcjum firm Inżynieria Rzeszów i Budromost-Starachowice. Realizacja zadania to koszt ok. 34,5 mln zł. 

 

Fot: MZDiK