Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu unieważnił przetarg na świadczenie usług przewozowych w ramach komunikacji miejskiej. Powodem była zbyt wysoka cena ofert złożonych przez firmy transportowe. Choć chętnych nie brakowało, żadna propozycja nie zmieściła się w budżecie zaplanowanym przez miasto.
Do przetargu stanęło sześć firm, a najniższą ofertę – na kwotę 251 mln zł – złożyło Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Gostyninie. To jednak o 50 mln zł więcej, niż przewidywał budżet MZDiK.
W związku z tym postępowanie przetargowe zostało unieważnione, a miasto nie zdecydowało się na zwiększenie środków.
– Nie jest możliwe zwiększenie środków do kwoty zaoferowanej przez ww. konsorcjum firm. Dziękujemy za udział w postępowaniu i zapraszamy do udziału w następnych postępowaniach organizowanych przez Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu
czytamy w ogłoszeniu unieważniającym przetarg.

Zamówienie obejmowało obsługę kilku linii autobusowych w dwóch etapach. Pierwszy etap zakładał przekazanie w ręce nowego operatora linii nr 8 i 13, natomiast w drugim etapie miały to być linie nr 2, 5, 6, 22 (tylko w dni powszednie) oraz nr 26. Przewoźnik miał dostarczyć łącznie 34 autobusy w ruchu i 3 rezerwowe, w tym 11 pojazdów elektrycznych o dziennym zasięgu 250 km. Wymogiem były także fabrycznie nowe autobusy spełniające normy emisji spalin Euro 6d.
Pierwszy etap przetargu miał wejść w życie najpóźniej 5 marca 2026 roku, a drugi 28 listopada 2027 roku. W związku z unieważnieniem przetargu przyszłość planowanych zmian w radomskiej komunikacji miejskiej stoi pod znakiem zapytania.
Źródło: E-zamówienia / Transport-Publiczny.pl