Radom i okolice Społeczeństwo

Otwarcie trasy N-S. Od 15 października będą zmiany w organizacji ruchu i korekty tras autobusów

nowe autobusy wyjechały na ulice Radomia

Miasto kończy jedną z najważniejszych inwestycji komunikacyjnych ostatnich lat. W środę, 15 października 2025 roku, około godziny 11:00 dla ruchu kołowego zostanie otwarty kolejny odcinek trasy N-S w rejonie ronda Zapały. Oznacza to zakończenie przebudowy tego odcinka i pełne udostępnienie trasy w Śródmieściu oraz na osiedlu Nad Potokiem. Wraz z otwarciem drogi wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu oraz korekty objazdów dla linii autobusowych 1, 10 i N2.

Nowo otwarta trasa pozwoli kierowcom przejechać od ronda Mikołajczyka (przy dawnym dworcu PKS) przez rondo Zapały (pod wiaduktem na ul. Żeromskiego) aż do węzła przy ul. Struga i dalej do łącznika z ul. Andersa, w pobliżu boiska PSP nr 24. To ważne połączenie pomiędzy centrum Radomia a osiedlami Nad Potokiem i Gołębiów I.

Po otwarciu całej trasy N-S zmieni się układ ruchu na skrzyżowaniu ulic Szklanej i Kolberga. Wprowadzone zostaną zakazy skrętu w lewo, co wpłynie również na trasy przejazdu autobusów miejskich.

Wciąż jednak będą kontynuowane prace przy budowie ronda turbinowego na skrzyżowaniu ulic Żeromskiego i Zbrowskiego. Do odwołania utrzymane zostaną dotychczasowe ograniczenia:

  • zamknięcie odcinka ul. Zbrowskiego od Żeromskiego do posesji nr 11,
  • zamknięcie bocznej jezdni ul. Żeromskiego wzdłuż wiaduktu,
  • ruch na ul. Żeromskiego tylko po jednym pasie w każdym kierunku.

Objazdy prowadzone będą ulicami Szklaną i Olszewskiego.

Miasto apeluje do kierowców o zachowanie szczególnej ostrożności w rejonie prowadzonych robót oraz stosowanie się do oznakowania i poleceń pracowników wykonawcy. Przypomina również o zakazie parkowania poza wyznaczonymi miejscami na całej długości ulic Młynarskiej i Kolberga.

Od 15 października korektom ulegną trasy autobusów linii 1, 10 i N2 – wyłącznie w kierunku ulicy Struga.

Linia 1:

  • w kierunku pętli Os. Gołębiów I: Żeromskiego – Młynarska – Kolberga – Szklana (w prawo) – rondo Zapały (zawracanie) – Szklana – Struga;
  • w kierunku pętli Os. Południe: Struga – Szklana – Kolberga (w prawo) – Młynarska – Żeromskiego.

Linia 10:

  • w kierunku pętli Gołębiów / Fołtyn lub Rajec Poduchowny: Żeromskiego – Młynarska – Kolberga – Szklana (w prawo) – rondo Zapały (zawracanie) – Szklana – Struga;
  • w kierunku Wacyna / Osiowej: Struga – Szklana – Kolberga (w prawo) – Młynarska – Żeromskiego.

Linia N2:

  • w kierunku Os. Gołębiów II / Sempołowskiej: Żeromskiego – Młynarska – Kolberga – Szklana (w prawo) – rondo Zapały (zawracanie) – Szklana – Struga;
  • w kierunku Wierzbicka / Warsztatowa: Struga – Szklana – Kolberga (w prawo) – Młynarska – Żeromskiego.

Objazdy dla linii 17 pozostają bez zmian.

Uruchomione zostaną nowe przystanki:

  • Szklana / PKP Radom Wschodni 01 i 02 – obok przystanku kolejowego, pomiędzy ul. Kolberga a rondem Zapały (dla kursów w stronę ul. Struga).

Utrzymane zostaną przystanki tymczasowe:

  • Kolberga / Zbrowskiego 01 i 02,
  • Młynarska / Żeromskiego 01,
  • Żeromskiego / 25 Czerwca 08.

Zawieszone pozostają przystanki:

  • Zbrowskiego / Leśniczówka 01 i 02,
  • Zbrowskiego / Olsztyńska 03 i 04.

Nieczynne dla wybranych linii pozostaną również m.in. Os. Gołębiów I, Kozienicka / Gryczana, Struga / Szklana oraz Żeromskiego / Czachowskiego.

Od 16 października 2025 roku wprowadzone zostaną zaktualizowane rozkłady jazdy linii 1, 10 i N2. System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (SDIP) zostanie zaktualizowany od godziny 0:00 tego dnia.

Urzędnicy przypominają, że jeśli na komputerze nadal wyświetla się stary rozkład, należy odświeżyć stronę internetową i usunąć zapisane dane przeglądarki, aby pobrać aktualne informacje.

Źródło: MZDiK