Inwestycje Radom i okolice Społeczeństwo

Problem z przystankiem Radom Gołębiów

Problem z przystankiem Radom Gołębiów. – Niestety, u nas się projektuje i buduje nie po to, żeby ułatwić dojście, tylko żeby utrudnić – piszą internauci.

W ostatnim czasie na facebookowym profilu „Bractwa Rowerowego” pojawił się wpis poruszający kwestię niefunkcjonalnych rozwiązań zastosowanych przy przystanku kolejowym Radom Gołębiów.

– Od momentu rozpoczęcia procesu projektowania trasy NS zwracamy uwagę na niefunkcjonalne rozwiązania zastosowane przy przystanku kolejowym Radom Gołębiów. Projekt m.in. nie przewiduje budowy chodnika po zachodniej stronie trasy NS na wysokości przejścia podziemnego

informuje „Bractwo Rowerowe”.

Brak budowy chodnika po zachodniej stronie trasy NS zmusza pieszych idących od przystanku PKP, którzy chcą dotrzeć na ul. ks. Skorupki, do nadkładania drogi – najpierw muszą dojść do ul. Struga, iść po drodze dla rowerów, a następnie zejść po schodach przy przystanku autobusowym na ul. Andersa, aby dotrzeć do celu.

Poniżej zamieszczamy mapę przygotowaną przez „Bractwo Rowerowe”, która przedstawia ten problem.

Fot. Facebook / Bractwo Rowerowe

Zauważmy, że taka organizacja ruchu podważa sens budowy kosztownego przejścia podziemnego, zmuszając pieszych do pokonania dodatkowego kilometra, mimo że istnieje prostsza alternatywa.

– Brawo za celne uwagi! Kto wymyślił tak żenujący projekt, no i aż trudno uwierzyć, że ktoś to zaakceptował

pisze jeden z internautów.

– Niestety, u nas się projektuje i buduje nie po to, żeby ułatwić dojście, tylko żeby utrudnić

twierdzi kolejny z internautów.

Mając na uwadze zaistniałą sytuację, „Bractwo Rowerowe” wspólnie z Marcinem Majewskim, radnym Rady Miejskiej w Radomiu, przygotowało pytania do interpelacji, mające na celu rozwiązanie problemów związanych z projektowaniem trasy NS i przystanku kolejowego Radom Gołębiów.

Oto pytania, które zostaną skierowane do odpowiednich władz:

  1. Czy zgodnie z koncepcją przygotowaną przez Miejską Pracownię Urbanistyczną, będącą załącznikiem do przetargu na zaprojektowanie i budowę trasy NS, przewidującą bezpośrednie połączenie przejścia podziemnego z ul. ks. Skorupki, planuje się zmianę dokumentacji i budowę chodnika po stronie zachodniej trasy NS?
  2. Czy, mając na uwadze skrócenie czasu dojścia do ul. ks. Skorupki, planuje się, zgodnie z koncepcją MPU, wykup fragmentu działki 205/241 od spółdzielni mieszkaniowej w celu wybudowania chodnika umożliwiającego dojście do tej ulicy?
  3. Czy w związku z dysfunkcjonalnym zaplanowaniem przystanków autobusowych przy przystanku kolejowym Radom Gołębiów (obecnie tylko dla wysiadających), planuje się zmianę projektu i wybudowanie zatoki autobusowej również po stronie zachodniej trasy NS? Bez tego rozwiązania pasażerowie pociągów będą zmuszeni przejść blisko 0,5 km, aby skorzystać z autobusów miejskich.

Działacze „Bractwa Rowerowego” apelują również do włodarzy miasta oraz osób odpowiedzialnych za inwestycję o działanie na rzecz poprawy funkcjonalności w tej kwestii.

Źródło: Bractwo Rowerowe