Projekt trasy kolejowej do Kozienic będzie kosztować min. 12 mln zł. PKP PLK otrzymały aż 11 ofert dotyczących przetargu na opracowanie dokumentacji dla projektu budowy połączenia linii kolejowej nr 8 z Kozienicami.
W ramach programu Kolej Plus Kozienice mają zyskać połączenie kolejowe z Warszawą poprzez budowę nowej, 24-kilometrowej linii Świerże Górne – Dobieszyn łączącej linię kolejową nr 77 z linią kolejową nr 8. Wartość projektu szacowana jest na kwotę 321 mln zł, natomiast żeby prace wystartowały, potrzebne jest przygotowanie dokumentacji projektowej. W tym celu PKP Polskie Linie Kolejowe pod koniec 2022 roku ogłosiły postępowanie przetargowe.
PKP Intercity od 1 marca obniża ceny biletów średnio od 11 do 15 procent
Wczoraj 7 lutego 2023 roku nastąpiło otwarcie wszystkich złożonych ofert i tym samym można zauważyć, że konkurs cieszył się naprawdę sporym zainteresowaniem. Wpłynęło aż 11 oferty złożonych przez firmy: (wykonawca/cena ofertowa)
- BBF: 9 565 710,00 zł brutto
- TDM Projekt Group, z ofertą 11 949 450,00 zł brutto
- CE PROJECT GROUP: 12 023 708,79 zł brutto
- Multiconsult Polska: 12 127 800,00 zł brutto
- konsorcjum: Biuro Projektów „Metroprojekt” oraz ELKOL: 16 035 448,50 zł brutto
- konsorcjum firm: INFRA – Centrum Doradztwa, Envirail oraz RDK Projekt: 17 096 955,28 zł brutto
- TPF: 17 828 850,00 zł brutto
- MGGP: 18 948 863,63 zł brutto;
- IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo, zaproponowało wykonanie prac za 19 434 000,00 zł brutto
- konsorcjum firm: Aurus Asper, Biuro Projektów Kolejowych i Usług Inwestycyjnych, Technitel Rail, Koltech Infra: 23 185 500,00 zł brutto
- Schuessler – Plan Inżynierzy: 30 750 000,00 zł brutto
PKP PLK wskazuje, że na podpisanie umowy chce przeznaczyć kwotę 12 403 314,37 zł brutto, co oznacza że cztery oferty mieszczą się w budżecie zaproponowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Warto wskazać, że zarządca infrastruktury przewidział tylko jedno kryterium wyboru oferty – cenę. Oznacza to, że najprawdopodobniej zadaniem zajmie się firma BBF.
Wykonawca będzie zobowiązany do przygotowania dokumentacji projektowej dla budowy nowej stacji Kozienice w km ok. 4,360 linii kolejowej nr 77, budowy zelektryfikowanego nowego toru łączącego linię kolejową nr 8 z linią kolejową nr 77, modernizacji stacji Świerże Górne w km. ok. 12,900 LK nr 77, budowy mijanki i przystanku osobowego Głowaczów w km ok. 11,700 nowej linii kolejowej oraz modernizacji układu torowego w stacji Dobieszyn. Ponadto, wykonawca dokumentacji będzie zobowiązany, aby uwzględnić rezerwę na przystanki osobowe w miejscowości Łuczynów w km ok. 7,500 linii kolejowej nr 77 oraz Miejska Dąbrowa w km ok. 18,700 nowej linii kolejowej.
Wykonawca będzie miał 866 dni na wywiązanie się z umowy (od dnia podpisania umowy). Dodatkowo, przetarg przewidywał prawo opcji, które polega na pełnieniu nadzoru autorskiego na etapie robót (w ofertach objęto w cenie również prawo opcji). Wtedy PKP PLK wierzą, że po zakończeniu prac nad dokumentacją, w 190 dni uda się rozstrzygnąć przetarg na rozpoczęcie prac budowlanych, i wykonawca dokumentacji będzie związany umową przez kolejne 441 dni, czyli do czasu dokonania odbioru końcowego nowej linii.
Źródło: nakolei