Inwestycje Radom i okolice Społeczeństwo Wyróżnione

Przystanki kolejowe w Radomiu bez dobrej komunikacji? Prezydent wyjaśnia

Przystanki kolejowe w Radomiu bez dobrej komunikacji? Prezydent wyjaśnia, dlaczego nie wszystkie zmiany są możliwe. Mieszkańcy nie zgadzają się jednak z opinią włodarzy miasta.

W ostatnim czasie Bractwo Rowerowe wraz ze stowarzyszeniem Kocham Radom wystosowało pismo do prezydenta Radomia w sprawie poprawy obsługi komunikacyjnej przystanków kolejowych Radom Stara Wola, Radom Północny oraz Radom Gołębiów. W odpowiedzi na to wystąpienie prezydent Radosław Witkowski odniósł się do możliwości wprowadzenia udogodnień w tych lokalizacjach.

W odniesieniu do przystanku Radom Stara Wola wskazano, że szerokość pasa drogowego i zabudowa jednorodzinna uniemożliwiają wyznaczenie przystanku autobusowego w jego pobliżu. Aby to zrealizować, konieczne byłoby wykupienie gruntów i wyburzenie budynków, co obecnie nie jest planowane. Władze miasta zaznaczyły jednak, że istniejący przystanek autobusowy linii 18 znajduje się w odległości 270 metrów, co uznano za akceptowalne w terenie zurbanizowanym.

W przypadku przystanku Radom Północny prezydent zaznaczył, że jego lokalizacja pod wiaduktem w ul. Żółkiewskiego i w pobliżu przystanku Radom Gołębiów jest kontrowersyjna, ze względu na niewielką odległość między nimi (550 metrów). Argumentowano, że teren ten znajduje się w strefie dogodnego dojścia pieszego i w związku z tym nie wymaga tworzenia dodatkowych przystanków autobusowych. Podkreślono także, że komunikacja miejska w tym rejonie opiera się głównie na jednej linii – nr 10 – o ograniczonej częstotliwości kursowania. Sprawa zostanie jednak poddana dalszej analizie technicznej i finansowej.

Odnośnie do przystanku Radom Gołębiów zwrócono uwagę na konieczność kompleksowego rozpatrzenia jego obsługi komunikacyjnej, zarówno od strony ul. Kozienickiej, jak i ul. Ks. Skorupki. Obecnie odległość do najbliższego przystanku wynosi od 260 do 360 metrów, co oceniono jako niekomfortowe dla pasażerów przesiadających się z kolei na komunikację miejską.

Władze miasta poinformowały, że planowana jest budowa chodnika ułatwiającego dojście do peronu od strony ul. Andersa oraz analizowana jest możliwość wyznaczenia przystanku autobusowego bliżej przystanku kolejowego.

– Co z integracją kolei i komunikacji miejskiej w Radomiu? W skrócie #niedasie

przekazało Bractwo Rowerowe.

Wielu mieszkańców nie zgadza się z wypowiedziami prezydenta. Radomianie zwracają uwagę na brak przemyślanej integracji transportu kolejowego z komunikacją miejską, podkreślając, że takie kwestie powinny być planowane na etapie inwestycji, a nie po jej zakończeniu.

Źródło: Facebook | Bractwo Rowerowe / Fot. Facebook | Kocham Radom