PAP

„To AI może pogodzić interesy mediów i Big Tech” Prof. Pinar Ozcan na konferencji PAP „Media Przyszłości”

Już 4 grudnia w Warszawie odbędzie się szósta edycja konferencji „Media Przyszłości”, organizowana przez Polską Agencję Prasową. Tegoroczną keynote speakerką będzie jedna z najbardziej wpływowych ekspertek świata technologii – prof. Pinar Ozcan z Uniwersytetu Oksfordzkiego, wyróżniona m.in. przez Thinkers50 oraz prestiżowy ranking Poets&Quants „40 Best Business School Professors Under 40”.

Nie czekaj, zarejestruj się już dziś! Masz czas do 1 grudnia.

Najważniejszy głos w debacie o przyszłości mediów

Prof. Ozcan – doradzająca Bankowi Anglii i Światowemu Forum Ekonomicznemu – w rozmowie z PAP podkreśla, że media nie powinny walczyć z AI, lecz świadomie z niej korzystać.

„Tradycyjne media nie mogą iść na konfrontację ze sztuczną inteligencją, bo tę batalię z pewnością przegrają, ale powinny raczej wykorzystać jej potencjał do swojego rozwoju” — przekonuje prof. Ozcan w rozmowie z PAP.

Zdaniem ekspertki, zaakceptowane przez redakcje AI oznacza również konieczność wypracowania porozumienia i zasad rynkowej symbiozy z jej dostawcami.

„Tak się składa, że są to wielkie firmy technologiczne, czyli podmioty rywalizujące z mediami o uwagę milionów odbiorców. Obie strony mają jednak sobie coś do zaoferowania. Na przykład branży big tech ewidentnie brakuje legitymizacji. Owszem, wszyscy korzystamy z Instagrama, Facebooka czy TikToka, ale niekoniecznie uważamy, że najlepiej dbają one o nasze najlepsze interesy lub dostarczają nam wiarygodne informacje” – ocenia gość specjalny konferencji „Media Przyszłości”.

Wyzwanie jest tym poważniejsze, że zjawisko „dezinformacji” nie ogranicza się dziś do celowych, zaplanowanych działań konkretnych państw, ale napędza się samoistnie — przede wszystkim poprzez zmianę nawyków użytkowników internetu.

Ekspertka zwraca też uwagę na konieczność redefinicji roli mediów wobec nowych zachowań odbiorców:

„Pokolenie Z często pomija treść i od razu przechodzi do komentarzy. To ostatni dzwonek, by media przemyślały sposób docierania do młodych odbiorców”.

Najważniejsze panele i warsztaty

W programie m.in.:

– Keynote Speech prof. Pinar Ozcan

– Panel 1: Media przyszłości – zarządzanie mediami i modele biznesowe w erze technologicznego przełomu – m.in. Ringier Axel Springer, Wyborcza i SGH

– Panel 2: Newsroom przyszłości – technologie, kompetencje i odpowiedzialność w erze AI – m.in. RASP,  Dziennik Gazeta Prawna, Polsat/Interia, Bankier.pl

– Panel 3: Polityka informacyjna w czasach infodemii – jak instytucje i media budują zaufanie społeczne – m.in.PKP SA, Business Insider Polska, PZU SA, Departament Komunikacji, MAP

Warsztaty Google – SynthID, NotebookLM, Gemini, Pinpoint, najnowsze narzędzia AI dla redakcji.

Pełna agenda i formularz rejestracyjny dostępne na stronie: mediaprzyszlosci.pap.pl

Dlaczego warto wziąć udział?

– Jedyna w Polsce konferencja łącząca liderów mediów, technologii i instytucji.

– Wystąpienie światowej klasy ekspertki z Oxfordu – prof. Pinar Ozcan.

– Konkretne narzędzia i przykłady wykorzystania AI w newsroomach.

– Dostęp do praktycznych warsztatów. 

Konferencja „Media Przyszłości”

4 grudnia 2025 r.

The Tides, ul. Wioślarska 8, Warszawa

Start rejestracji: 09:00

Rejestracja do 1 grudnia!

Kontakt pod adresem e-mail: [email protected]

Przyszłość zaczyna się teraz!

Źródło informacji: PAP