Inwestycje Radom i okolice Społeczeństwo

Co dalej z budową drogi rowerowej wzdłuż ul. Szarych Szeregów?

Co dalej z budową drogi rowerowej wzdłuż ul. Szarych Szeregów? W ostatnim czasie otwarto oferty w przetargu na budowę drogi dla rowerów wzdłuż ul. Szarych Szeregów z Budżetu Obywatelskiego 2022. Sumy zaproponowane w przetargu przewyższają oczekiwania Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji (MZDiK) w Radomiu.

W czwartek, 25 lipca 2024 roku, „Bractwo Rowerowe” – stowarzyszenie promujące rower jako codzienny środek transportu – poinformowało o dalszych losach inwestycji dot. budowy drogi rowerowej wzdłuż ul. Szarych Szeregów w Radomiu. Niestety, sytuacja wygląda niekorzystnie dla miłośników jednośladów.

Zgodnie z przewidywaniami stowarzyszenia, sumy zaproponowane w przetargu na realizację projektu przekraczają założenia Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji (MZDiK) w Radomiu.

– I stało się dokładnie to, co przewidzieliśmy: sumy zaproponowane w przetargu na budowę drogi dla rowerów wzdłuż ul. Szarych Szeregów z budżetu obywatelskiego 2022 są wyższe niż te zakładane przez Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu. Zgodnie z zaktualizowanym planem zamówień MZDiK budowę wycenił na 853 tys. PLN brutto (694 tys. netto), jednak już w przetargu ucięto to do 600 tys. PLN brutto (487 tys. netto). Tymczasem najniższa oferta na budowę tej drogi dla rowerów opiewa na 750 tys. PLN brutto

przekazało „Bractwo Rowerowe„.

Fot. Facebook / Bractwo Rowerowe

Przypomnijmy, że w 2022 roku pierwszy przetarg na tę inwestycję opiewał na kwotę 712 tys. PLN brutto, a jego niepowodzenie spowodowało konieczność dołożenia dodatkowych 350 tys. PLN, co ostatecznie uniemożliwiło realizację projektu.

Bractwo Rowerowe stawia pytanie, czy zmniejszenie budżetu o 94 tys. PLN netto oraz nieadekwatna wycena w obliczu inflacji to celowe działania MZDiK mające na celu opóźnienie realizacji tego ważnego zadania z budżetu obywatelskiego. Według stowarzyszenia, takie działania mogą być próbą zahamowania realizacji opóźnionego już o kilka lat zadania, które jest częścią sztandarowego projektu „Miasto Przyjaznych Zmian”.

Źródło: Bractwo Rowerowe