Postępują prace przy budowie kładki pieszo-rowerowej nad obwodnicą południową Radomia i torami kolejowymi. Obiekt połączy osiedle Południe z Godowem, a także zapewni dostęp do nowego przystanku Radom Południowy. Nad ulicą Walentynowicz zamontowano już pierwsze przęsło pomostu.
Budowa przebiega sprawnie – stoją już wysokie betonowe przyczółki i filary kładki. Kolejne przęsła będą sukcesywnie instalowane nad terenem zielonym między jezdnią a torami, a także nad rozgałęzieniem linii kolejowej oraz trzema nowymi peronami PKP.
Kładka będzie miała około 108 metrów długości i ponad cztery metry szerokości, składając się z trzech przęseł – nad obwodnicą południową oraz torami do Tomaszowa Mazowieckiego i Krakowa. Z obu stron powstaną pochylnie umożliwiające korzystanie z przeprawy rowerzystom, osobom na wózkach oraz rodzicom z wózkami dziecięcymi. Dostęp zapewnią także tradycyjne schody oraz windy prowadzące na perony kolejowe.
Inwestycja realizowana jest w ramach wspólnego projektu miasta i kolei. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu odpowiada za budowę samej kładki w ramach projektu „Rozwój infrastruktury mobilności miejskiej na terenie Obszaru Funkcjonalnego Radomia – etap I – Polska Wschodnia”, natomiast PKP Polskie Linie Kolejowe zajmują się budową trzech peronów – dwóch na linii nr 8 do Krakowa i jednego na linii nr 22 do Tomaszowa Mazowieckiego.
Wykonawcą całego zadania jest firma Domost z Małkini. Koszt inwestycji wyniesie niemal 16,3 mln zł netto – około 9,5 mln zł pochodzi ze środków MZDiK, a 6,8 mln zł z PKP. Prace budowlane mają potrwać 12 miesięcy, a kolejne cztery miesiące przeznaczono na uzyskanie pozwoleń na użytkowanie obiektu, co oznacza, że kładka powinna być gotowa do użytku w wakacje 2026 roku.
Zobaczcie zdjęcia!
Źródło: UM Radom





