Jest przetarg na usunięcie nielegalnego składowiska niebezpiecznych odpadów na Firleju. Szacunkowy koszt usunięcia odpadów to ok. 10 mln złotych.
W sierpniu do naszej redakcji zgłosili się mieszkańcy radomskiego Firleja z prośbą o pomoc i nagłośnienie sprawy dotyczącej nielegalnie składowanych odpadów chemicznych.
Po wypłynięciu na światło dzienne ww. informacji, radni Prawa i Sprawiedliwości oraz włodarze miasta rozpoczęli batalię dotyczącą odpowiedzialności za odpady. Cały proces trwa do teraz, jednak w ostatnich dniach ogłoszono przetarg na usunięcie nielegalnie składowanych odpadów.
W ogłoszonym przetargu czytamy, że wykonawcę czeka usunięcie od 700 do 1000 ton nielegalnych odpadów. Są to zarówno big-bagi (96 szt.) w których są pojemniki po piankach i farbach aerozolowych jak również blisko 1200 metalowych beczek o pojemności 200 litrów czy ponad 300 mauzerów o pojemności jednego metra sześciennego. Na usunięcie czeka również 50 palet z opakowaniami po farbach i lakierach.
Otwarcie ofert w przetargu nastąpi pod koniec tego miesiąca. Koszt realizacji przetargu to około 10 milionów złotych.
Źródło: BIP Radom