Radom planuje utworzyć węzeł przesiadkowy na Placu ks. Kotlarza. Środki na realizację tego projektu mają pochodzić z programu Polska Wschodnia.
Radom planuje budowę nowoczesnego węzła przesiadkowego na Placu ks. Kotlarza, który ma ułatwić pasażerom przesiadanie się między różnymi liniami autobusowymi oraz skrócić czas przejazdu pojazdów komunikacji miejskiej. W ramach tego projektu powstaną nowe zatoki przystankowe, wiaty z oświetleniem LED oraz tablice dynamicznej informacji pasażerskiej.
Miasto ogłosiło przetarg na wyłonienie projektanta odpowiedzialnego za stworzenie projektu. Główne zadania obejmują uproszczenie przesiadek między poszczególnymi liniami oraz przyspieszenie przejazdów autobusów.
Zgodnie z planem, w kierunku ulic Kieleckiej i Limanowskiego mają powstać podwójne zatoki przystankowe, natomiast w kierunku Reja planuje się budowę zatoki pojedynczej. W kierunku ulicy Mireckiego przystanek pozostanie w obecnym miejscu, ale zostanie dostosowany do nowych standardów.
Każdy z przystanków zostanie wyposażony w czteromodułową wiatę o wymiarach 6 na 2 metry. Dwie z tych wiat będą tzw. zielonymi wiatami, z bluszczem na tylnej ścianie. Takie wiaty stoją już na Placu Jagiellońskim. Oprócz wiat, na każdym przystanku pojawią się biletomaty, monitoring oraz tablice informacji pasażerskiej.
Projekt uwzględnia również potrzeby osób niedowidzących – wykonawca ma zaplanować ścieżki naprowadzające. W pobliżu przystanku w kierunku Limanowskiego przewidziano budowę wiaty rowerowej z pięcioma stojakami typu U.
Miasto liczy na zakończenie prac projektowych w ciągu ośmiu miesięcy od momentu podpisania umowy. Przedsięwzięcie to jest częścią większego projektu dofinansowanego ze środków unijnych, z programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027.
Dzięki tym funduszom Radom planuje również budowę nowego węzła przesiadkowego na południu miasta oraz modernizację innych przystanków autobusowych.
– Plac ks. Kotlarza to miejsce, w którym krzyżuje się wiele linii autobusowych. Chcemy stworzyć miejsce dogodnej przesiadki z jednej linii na drugą, tak, aby pasażerowie mogli sprawniej i szybciej dostać się w różne części miasta
mówi Dawid Puton, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu w rozmowie z „Gazetą Wyborczą”.
Przetarg na projektanta trwa, a termin składania ofert mija w tym tygodniu.
Źródło: Gazeta Wyborcza Radom / Transport Publiczny / bip.mzdik.pl