Inwestycje Radom i okolice

Trzeci odcinek trasy N-S oddany do użytku. Kierowcy mogą już korzystać z pełnej funkcjonalności drogi

Kierowcy mogą już w pełni korzystać z nowego, trzeciego odcinka trasy N-S w Radomiu wraz z rondem Krystyny Zapały. Nowa droga zapewnia wygodne połączenie pomiędzy Śródmieściem a osiedlami Nad Potokiem i Gołębiowem. To inwestycja, na którą mieszkańcy czekali od dziesięcioleci.

– To historyczna chwila, bo pierwsze plany budowy tej trasy powstały w latach 70. XX wieku. Już wtedy mieszkańcy tej części miasta opowiadali sobie, że za blokami będzie biegła nowa droga. Dziś oddając trzeci etap domykamy wschodni ring drogowy Radomia. To przede wszystkim bezpieczeństwo, komfort i szansa na rozwój naszych stref przemysłowych

mówił podczas otwarcia trasy prezydent Radomia Radosław Witkowski.

Nowa, blisko 2,5-kilometrowa droga odciąży centrum miasta i osiedla mieszkaniowe, skróci czas przejazdu i poprawi bezpieczeństwo ruchu.

– Ten odcinek został zaprojektowany przede wszystkim z myślą o mieszkańcach wszystkich blokowisk w tej części miasta. Trzeci etap to nie tylko jezdnia, ale również infrastruktura towarzysząca – ścieżki rowerowe, chodniki oraz dojścia do przystanków kolejowych Radom Gołębiów i Radom Wschodni. Nowa trasa była częściowo przejezdna już od kilku tygodni, ale dziś zyskuje pełną funkcjonalność

podkreśliła wiceprezydent Katarzyna Kalinowska.

Trzeci odcinek trasy N-S umożliwia zjazd na osiedle Nad Potokiem w trzech miejscach – ulicą Szklaną oraz dwoma łącznikami z ulicą Olsztyńską. Z kolei na Gołębiów można zjechać w dwóch punktach prowadzących do ulicy Andersa. Trasa łączy się również z ulicą Struga w pobliżu wiaduktu nad torami kolejowymi. Wzdłuż całej drogi powstały chodniki i ścieżka rowerowa, co znacznie poprawiło komfort i bezpieczeństwo pieszych oraz rowerzystów.

Wartość całego projektu wyniosła 89 mln 409 tys. zł, z czego 20 mln 677 tys. zł stanowiło dofinansowanie z programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza.

– Będąc jeszcze zastępcą prezydenta, byłem świadkiem planowania tej inwestycji. Wtedy towarzyszyło temu wiele niepewności i obaw, jak duże będą koszty. Dziś serdecznie gratuluję zakończenia kolejnego etapu budowy. To inwestycja, która zmienia postrzeganie Radomia jako miasta z nowoczesną infrastrukturą drogową

powiedział wicemarszałek Województwa Mazowieckiego Rafał Rajkowski.

To jednak nie koniec budowy trasy N-S. Droga będzie przedłużona pod wiaduktem na ulicy Żółkiewskiego do ulicy Energetyków. Wczoraj podpisano umowę na realizację tego etapu, który wykona firma Strabag za kwotę 15 mln 687 tys. zł. Miasto uzyskało na ten cel 14,2 mln zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

– Trasa N-S to symbol współczesnego miasta, które rozwija się mądrze i z myślą o mieszkańcach. To nie tylko inwestycja drogowa, ale element większej układanki, która sprawia, że Radom staje się bezpieczny, przyjazny i dobrze skomunikowany. To także efekt dobrej współpracy samorządu z rządem

podkreślił wicewojewoda mazowiecki Patryk Fajdek.

Ostatni, ponadkilometrowy odcinek pozwoli na ominięcie przez samochody ruchliwej ulicy Zbrowskiego, przebiegającej przez duże osiedla Nad Potokiem oraz Gołębiów I i II. Projekt obejmuje budowę jezdni, chodników, ciągów pieszo-rowerowych, kanalizacji, wodociągu, gazociągu i oświetlenia ulicznego. Nad ulicą Gołębiowską powstanie wiadukt.

Wykonawca będzie miał 15 miesięcy na realizację inwestycji, z wyłączeniem okresu zimowego.

Szczegółowe informacje dotyczące zmian w organizacji ruchu i korekt tras autobusów komunikacji miejskiej są dostępne na stronie www.mzdik.pl.

Zobaczcie zdjęcia!

Źródło: UM Radom