Pasażerowie podróżujący między Radomiem a Wolanowem muszą przygotować się na czasowe zmiany w kursowaniu pociągów. W połowie października ruch kolejowy na tym odcinku zostanie wstrzymany, a za pociągi pojadą autobusy zastępcze. Powodem utrudnień jest budowa nowego przystanku Radom Południowy.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna już zapowiedziała, że w wybrane dni października jej weekendowe połączenia z Łodzi do Radomia zostaną skrócone do stacji Wolanów. Dalej pasażerowie będą korzystać z komunikacji autobusowej. Podobne rozwiązanie wprowadzą Koleje Mazowieckie. Ruch kolejowy utrzymany zostanie jedynie na odcinku Drzewica – Wolanów.
Przypomnijmy:
Przerwa w ruchu obowiązywać będzie od 13 do 22 października i obejmie fragment linii nr 22 pomiędzy stacjami Radom Krychnowice a Radom Główny.
– W tym czasie konieczne będzie skierowanie podróżnych na zastępczą komunikację autobusową
wyjaśnia Anna Znajewska-Pawluk z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych w rozmowie z portalem rynek-kolejowy.pl

Nieco inaczej sytuacja będzie wyglądać w przypadku jedynego pociągu PKP Intercity kursującego tą trasą – IC „Koziołek”. Skład zostanie skierowany na objazd z wykorzystaniem rzadko używanej łącznicy nr 576. W efekcie podróż z Lublina do Poznania, a także w relacjach pośrednich, wydłuży się o około 30 minut.
Choć zmiany w ruchu potrwają tylko kilkanaście dni, cała inwestycja zakończy się dopiero w połowie przyszłego roku. Przystanek Radom Południowy, powstający w ramach Rządowego Programu Budowy lub Modernizacji Przystanków Kolejowych na lata 2021–2025, będzie miał trzy perony – dwa przy linii kolejowej nr 8 w stronę Kielc i jeden przy linii nr 22 w kierunku Tomaszowa Mazowieckiego. Z obiektu będą mogli korzystać zarówno pasażerowie pociągów regionalnych, jak i dalekobieżnych. Wszystkie perony zostaną przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności – wyposażone zostaną m.in. w windy.
Koszt budowy przystanku to około 16 milionów złotych. Większość środków pochodzi z budżetu PKP PLK, które przeznaczą na ten cel ponad 6 milionów złotych. Miasto Radom odpowiada natomiast za budowę kładki dla pieszych, łączącej ulice Jacka Kuronia, Anny Walentynowicz i Krynicką.
Źródło: Rynek-kolejowy.pl