Oszustwa metodą „na pracownika ZUS” to kolejny sposób na wyłudzenie informacji, które mogą zostać wykorzystane do kradzieży albo wzięcia pożyczki w banku.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych otrzymał niepokojące sygnały o kolejnych próbach oszustwa metodą „na pracownika ZUS”. Do niektórych placówek zaczęli zgłaszać się klienci, którzy odebrali podejrzane połączenia telefoniczne. Tym razem naciągacze dzwonią i proszą o podanie danych identyfikacyjnych koniecznych do wypłaty środków z subkonta. Prawdopodobnie ich celem jest wyłudzenie informacji niezbędnych do dokonania kradzieży czy wzięcia kredytu w banku.
Należy uważać także na maile, których adresatem jest rzekomo ZUS. Może być w nich informacja m.in. o niedopłacie składek i konieczności uregulowania jej w ciągu 24 godzin. Takie wiadomości mogą zawierać wirusy, dlatego należy je niezwłocznie usunąć.
Pracownicy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dzwonią do swoich klientów tylko w określonych przypadkach. Nie wysyłają do nich korespondencji mailowej. Kontakt elektroniczny z naszymi klientami odbywa się wyłącznie w sytuacji, gdy posiadają już profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS i wyrazili zgodę na taką drogę komunikacji z naszej strony.
ZUS ostrzega, aby nie podawać swoich danych przez telefon i nie odpowiadać na podejrzane maile. Jeśli rozmówca lub adresat maila wzbudza nasze wątpliwości, możemy go zweryfikować w najbliższej placówce ZUS bądź telefonicznie poprzez Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00. O każdej próbie oszustwa należy niezwłocznie powiadomić policję.
Źródło informacji: ZUS
Foto: Pixabay