Inwestycje Radom i okolice Społeczeństwo

W subregionie radomskim uruchomiono trzy nowe linie autobusowe

Pięć nowych autobusów miejskich

W subregionie radomskim uruchomiono trzy nowe linie autobusowe, które poprawią dostępność komunikacyjną w powiatach: radomskim, przysuskim i szydłowieckim. Inwestycja ma na celu ułatwienie mieszkańcom dotarcie do stacji kolejowych i innych ważnych miejsc.

Od 16 grudnia 2024 roku w subregionie radomskim funkcjonują trzy nowe linie autobusowe, które mają na celu poprawę dostępności komunikacyjnej w powiatach: radomskim, przysuskim i szydłowieckim. To efekt wsparcia finansowego ze strony samorządu Województwa Mazowieckiego, który postanowił wprowadzić pilotażowy program mający na celu walkę z wykluczeniem komunikacyjnym, szczególnie w małych miejscowościach i na obszarach wiejskich.

Nowe linie autobusowe to istotne uzupełnienie transportu publicznego w regionie. Dzięki nim mieszkańcy tych powiatów zyskali wygodniejszy dostęp do stacji kolejowych, co umożliwia łatwiejsze przesiadki na pociągi. W ramach programu uruchomiono 10 linii autobusowych, z czego trzy funkcjonują właśnie w subregionie radomskim.

Nowe trasy to:

  • Linia M I – Skrzyńsko – Przysucha – Chlewiska – Szydłowiec, 4 pary kursów dziennie (od poniedziałku do piątku);
  • Linia M II – Przytyk – Domaniów – Potkana – Wieniawa, 6 par kursów dziennie (od poniedziałku do piątku);
  • Linia M III – Omięcin – Zaborowie – Łaziska – Orońsko – Helenów – Ruda Wielka, 8 par kursów dziennie (od poniedziałku do piątku).

Linie obsługiwane są przez PKS Bodzentyn spółka z o.o. z siedzibą w Bogucicach Drugich, a szczegółowe rozkłady jazdy dostępne są na dworcach, przystankach komunikacyjnych oraz na profilach społecznościowych przewoźnika.

Marszałek Adam Struzik zaznaczył, że uruchomienie tych linii ma na celu wypełnienie luki transportowej, powstałej w wyniku likwidacji PKS-ów i braku systemowego rozwiązania transportu publicznego.

– Nie każdy ma samochód, w wielu miejscowościach nie ma transportu publicznego lub jego częstotliwość jest zbyt mała. Wprowadzenie tych linii ma na celu poprawę dostępu do pracy, lekarzy, sklepów czy urzędów

mówił marszałek.

Program wsparcia transportu publicznego obejmuje również zakup autobusów dla szkół. W ramach inicjatywy „Autobusy dla mazowieckich szkół” udało się już kupić 47 nowych pojazdów, a w tym roku planowane jest zakupienie kolejnych 30 autobusów.

Źródło: Mazovia