Jednoosobowe studio Prosuntal Games, prowadzone przez zaledwie 16-letniego twórcę, pracuje nad grą RPG osadzoną w czasach przed bitwą pod Grunwaldem. „Kingdom of Poland: 1410” pozwoli graczom przenieść się do średniowiecznego Mazowsza i doświadczyć codziennego życia mieszkańców Królestwa Polskiego za panowania Władysława Jagiełły.
W grze wcielimy się w młodego myśliwego z Mazowsza, którego los splata się z wielką historią. Produkcja ma nie tylko przedstawiać wydarzenia prowadzące do bitwy pod Grunwaldem, ale też realistycznie oddać życie mieszkańców – od chłopów, przez mieszczan, po rycerzy. Twórca stawia na wierność historyczną, dbając o szczegóły w wyglądzie osad, krajobrazów i codziennych zajęć ludzi XV wieku.
Mechanika rozgrywki ma przypominać tytuły takie jak Medieval Dynasty. Gracze będą mogli swobodnie eksplorować otwarty, „żyjący” świat, rozwijać postać, zdobywać pożywienie, wykonywać rzemiosło oraz wchodzić w relacje z innymi mieszkańcami. Elementy RPG i survivalowe mają pozwolić poczuć codzienną rzeczywistość zwykłego Mazowszanina sprzed ponad sześciuset lat.
Mimo że za projektem stoi jednoosobowe studio, ambitne plany obejmują pełną wersję językową w polskim i angielskim oraz realistyczne odwzorowanie kluczowych miejsc – Mazowsza, doliny Wisły oraz terenów późniejszej bitwy pod Grunwaldem. Twórca dba o każdy detal, od grodów i wiosek po klasztory i dzikie ostępy, tworząc świat, który ma reagować na działania gracza.
Data premiery „Kingdom of Poland: 1410” nie jest jeszcze znana, ale już teraz gra zyskała kartę na Steam, gdzie dostępny jest krótki teaser i pierwsze screeny. Minimalne wymagania sprzętowe pozwalają na uruchomienie gry na komputerach z 8 GB RAM i kartą graficzną GTX 1050, a rekomendowane specyfikacje przewidują 12 GB RAM i GTX 1060.
Zwiastun gry dostępny jest TUTAJ.

