Co dalej z budową trasy N-S? Droga powstanie, ale w ograniczonym zakresie. Całą sytuację skomentował Radosław Witkowski, prezydent miasta Radomia.
Droga N-S to niezwykle ważna inwestycja drogowa, która umożliwi szybką przeprawę z południa na północ miasta z ominięciem centrum. Nie tak dawno temu informowaliśmy o braku postępów w budowie III odcinka trasy.
W poniedziałek, 27 lutego 2023 w Urzędzie Miejskim, odbyła się konferencja prasowa dotycząca dalszych planów budowy drogi N-S. Jak poinformowano, droga powstanie jednak w ograniczonym zakresie. III odcinek trasy będzie przebiegał od ronda Zapały do ulicy Kozienickiej z węzłem umożliwiającym wjazd w ul. Andersa i Struga.
Jak uważają rządzący miastem, to wina radnych PiS-u, którzy zdaniem Radosława Witkowskiego działają na niekorzyść mieszkańców.
– Gdybyśmy zwaloryzowali wynagrodzenie wykonawcy o 12 mln zł, udałoby się poprowadzić tę trasę – tak jak od początku zakładaliśmy – aż do ulicy Energetyków. Przez upór radnych PiS na czele z przewodniczącym klubu Łukaszem Podlewskim oraz Marcinem Majewskim, którzy odmówili wprowadzenia do budżetu dodatkowych dochodów, w tej chwili nie jesteśmy w stanie zrealizować inwestycji w całości. Oczywiście nie rezygnujemy z budowy etapu IIIB trasy N-S. Jednak, aby to zrobić potrzeba dobrej woli ze strony radnych z radomskiego PiS-u, którzy powinni wreszcie zacząć działać na korzyść mieszkańców Radomia – pisze na swoim facebookowym profilu Radosław Witkowski.
– Do końca stycznia 2024 r. mamy możliwość powrotu do realizacji całości trasy. Czy będzie to możliwe ze względów finansowych? Zobaczymy. Według mnie perspektywa ta oddala się ze względu na szalejące ceny – mówił podczas konferencji wiceprezydent miasta Mateusz Tyczyński.
Odcinek III A (od ul. Żeromskiego do ul. Kozienickiej) ma mieć 2 km długości. Szacowany koszt inwestycji to 54 mln zł. Całość III etapu trasy N-S (od ul. Żeromskiego do ul. Energetyków) to odcinek o długości 3,5 km. Jak podał wiceprezydent Tyczyński, budowa kosztowałaby 72 mln zł.
Prace mają rozpocząć się na przełomie wiosny i lata, a zakończyć pod koniec 2024 roku.