Nowa trasa pociągów Radom-Warszawa. Jakie utrudnienia nas czekają?
W niedzielę, 12 marca 2023 roku wchodzi w życie kolejna korekta rozkładu jazdy pociągów, a wraz z trwającą modernizacja na Dworcu Zachodnim dostosowany będzie ruch pociągów.
Niemal wszystkie pociągi jadące z Radomia – zarówno Kolei Mazowieckich, jak i Intercity – będą jechać z dworca Warszawa Zachodnia linią obwodową przez Wolę, potem zatrzymają się na stacji kolejowej Warszawa Młynów, a następnie na stacji kolejowej Warszawa Gdańska, która już kilka miesięcy temu przejęła sporą część ruchu pociągów, również dalekobieżnych, jeżdżących wcześniej przez centrum stolicy. Pociągi osobowe zakończą tam bieg, natomiast pospieszne pojadą z Gdańskiej dalej na północ.
Dla części pasażerów chcących dotrzeć do centrum Warszawy, zmiana będzie niosła za sobą przymus przesiadek z pociągu do stołecznej komunikacji miejskiej. Pasażerowie kierujący się do stolicy wysiadając na przystanku Warszawa Młynów do tej pory mogli skorzystać z drugiej linii metra, aby po 7 minutach jazdy znaleźć się na stacji metra Świętokrzyska znajdującej się w Śródmieściu Warszawy, lub pojechać dalej.
Na stacji Warszawa Gdańska mogą się przesiąść na pierwszą linię metra. Kolej stamtąd do stacji Centrum jedzie średnio 6 minut.
Kto zyska na zmianie trasy pociągów relacji Warszawa-Radom? Na zmianie zyskają ci, którzy chcą w Warszawie dotrzeć do zamierzonego punktu znajdującego na warszawskiej Woli, Kole, Bemowie, Muranowie czy chociażby Żoliborzu.
PKP PLK nie poinformowało jednak, jak długo potrwają prace na Dworcu Zachodnim. Z nieoficjalnych informacji wynika, że potrwa to przynajmniej do końca tego roku.