Inwestycje O tym się mówi Radom i okolice Społeczeństwo Wyróżnione

Nowe linie lotnicze na radomskim lotnisku?

Czy na radomskim lotnisku pojawią się nowe linie lotnicze? W ostatnim czasie odbył się rozmowy. Jest odpowiedź na interpelację poselską ws. lotniska w Radomiu.

Lotnisko Warszawa-Radom jest stale na ustach wielu ludzi. Stale prowadzone są zaciekłe rozmowy oraz powstają nowe pytania dotyczące lokalnego portu lotniczego. Jedno z tych pytań brzmi: „Kiedy pojawią się nowe linie lotnicze na lotnisku Warszawa-Radom?”

Wiemy ilu pasażerów dotychczas obsłużyło radomskie lotnisko

Odpowiedź na to pytanie znajdujemy w opublikowanej odpowiedzi na interpelację, w której możemy dowiedzieć się, że PPL prowadziło rozmowy z aż 37 przewoźnikami i touroperatorami: WizzAir, Nouvelair, Air Cairo, Fly Egipt, Ryanair, PLL LOT, Air Arabia, Lubeck Air, Croatia Airlines, Sky Alps, Air Montenegro, Easy Jet, Flyr Airline, Norwegian, Flyone – Mołdawia, IndiGo, Iberia Express, Vueling, Volotea, High Sky, Blue Air, Diamond Sky, Tailwind, Freebird, FlyNas, Jazeera Airways, Smartwings, Aegean, Finnair, Eurowings, Sundair GmbH, Aerologic GmbH, Ethiopian, AirConnect, SalamAir, Air Serbia, Turkish Airlines.

Dlaczego rozmowy nie przyniosły pozytywnych rezultatów?

– Przewoźnicy wskazują na potrzebę obserwacji funkcjonowania lotniska przez co najmniej jeden sezon, aby podjąć decyzję o rentowności połączeń i możliwości ich uruchomienia. Cały czas trwają rozmowy w sprawie siatki połączeń – czytamy w odpowiedzi na interpelację.

Co ciekawe, z odpowiedzi na interpelację dowiadujemy się również, ile dokładnie kosztowało lotnisko Warszawa-Radom. PPL zaplanował w swoim budżecie kwotę 748 mln zł na rozbudowę i uruchomienie lotniska Warszawa-Radom. To nieco mniej niż powtarzana (także przez niektórych polityków PiS) kwota 800 mln zł.

Od czerwca powiększy się siatka połączeń z Lotniska Warszawa-Radom

Z odpowiedzi na interpelację możemy dowiedzieć się też bardzo ciekawej informacji dot. stałej bazy operacyjnej linii lotniczych.

Jak poinformowano, brak odpowiedniej infrastruktury technicznej powoduje, że obecnie nie ma możliwości utworzenia stałej bazy operacyjnej dla przewoźników. Jest to zła informacja dla lotniska Warszawa-Radom, ponieważ tylko zbazowanie jednego lub większej liczby maszyn na radomskim lotnisku wydaje się być gwarancją dużej i bogatej siatki połączeń.

Decyzja o utworzeniu stałej bazy operacyjnej dla przewoźników zbliżyła by również do osiągnięcia ambitnego celu lotniska Warszawa-Radom.

Cała odpowiedź na interpelację dostępna jest TUTAJ.

Postaw mi kawę na buycoffee.to