Na trasie N-S rozpoczęło się układanie asfaltu. Roboty postępują bardzo szybko!
Kontrolę trwających w tym rejonie prac przeprowadził Łukasz Kuna, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu – w obecności przedstawicieli firmy Strabag (wykonawcy inwestycji), dyrektorki finansowej oddziału Małgorzaty Jędryszek, dyrektora technicznego oddziału Grzegorza Sarneckiego i kierownika tejże budowy Zbigniewa Jesionka.
Zadanie, mimo kolizji z infrastrukturą podziemną, przebiega zgodnie z harmonogramem robót.
Budowlańcy postawili już betonowe krawężniki i obrzeża oraz wykonali częściowo podbudowę jezdni. Zamontowali także wpusty kanalizacji i doprowadzili instalację elektryczną. Niedawno ruszyło układanie pierwszych warstw asfaltu. Pojawiły się one już na poszerzonej części ulicy Struga, na łączniku tej ulicy z budowaną trasą N-S i odnodze do ulicy Andersa oraz na fragmentach trasy od jednego do drugiego łącznika z ulicą Olsztyńską (wraz z tymi łącznikami) i wzdłuż Potoku Północnego – aż do ulicy Szklanej.
– W tym tygodniu wykonawca zaczął układanie masy bitumicznej na nowych ciągach pieszo-rowerowych w rejonie skrzyżowania ulic Szklanej i Kolberga. Tego typu roboty będą sukcesywnie prowadzone w kolejnych dniach
przekazał Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu.
W sąsiedztwie przystanku kolejowego Radom-Gołębiów jest kontynuowana budowa przejścia podziemnego. Trwają między innymi kolejne roboty zbrojeniowe. Pozostałe obiekty mostowe na nowej trasie N-S, czyli most na łączniku z ulicą Olsztyńską oraz dwa przepusty w rejonie zbiornika retencyjnego (jeden dla pieszych i rowerzystów, a drugi dla przepływającego przezeń Potoku Północnego) są już praktycznie gotowe. Pozostały głównie prace wykończeniowe.
Już wkrótce rozpocznie się również likwidacja dzikiego wysypiska śmieci odkrytego na przedłużeniu ulicy Katowickiej. Jak informowaliśmy, na podstawie badań Państwowego Instytutu Geologicznego okazało się, iż pod ziemią zalega około 10 tysięcy ton różnych odpadów, między innymi stłuczki szklanej, starych ubrań itp. Po ich wywiezieniu drogowcy będą mogli przystąpić do budowy brakującego, zaledwie kilkudziesięciometrowego fragmentu nowej trasy.
Wykonawcą inwestycji jest firma Strabag z Pruszkowa. Ten ważny etap trasy N-S ma powstać do wiosny 2025 roku. Połączy on rondo Zapały w Śródmieściu (obok budowanego nowego wiaduktu nad torami) z Gołębiowem I. Odciąży zarówno ulicę Szklaną, jak też fragmenty ulic Struga, Zbrowskiego, Żeromskiego i 25 Czerwca. Trasa będzie biegła głównie obok linii kolejowej do Warszawy. W trzech miejscach będzie można z niej zjechać na osiedle Nad Potokiem, natomiast w dwóch – na Gołębiów I. Powstanie też węzeł drogowy przy ulicy Struga, w pobliżu wiaduktu nad torami.
Źródło: MZDiK