Inwestycje Radom i okolice Społeczeństwo Wyróżnione

Oficjalnie. W Radomiu powstanie baza utrzymaniowa pociągów

To już pewne. W Radomiu powstanie baza utrzymaniowa pociągów Kolei Mazowieckich. Podpisano umowę.

W środę, 25 października 2023 roku odbyło się uroczyste spotkanie dotyczące podpisania umowy na budowę nowej bazy utrzymaniowej pociągów Kolei Mazowieckich.

W wydarzeniu wzięli udział marszałek województwa Adam Struzik, wicemarszałek Rafał Rajkowski,  Robert Stępień, prezes Kolei Mazowieckich oraz Sławomir Krawczyk, dyrektor zarządzający Intop Warszawa.

– Nowa baza w Radomiu umożliwi wykonywanie napraw na miejscu, bez konieczności przejazdu do Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Warszawie, Tłuszczu czy w Sochaczewie. To duża oszczędność czasu, która zdecydowanie wpłynie na większą efektywność eksploatacji pojazdów

mówił Robert Stępień, prezes Kolei Mazowieckich.

Przypomnijmy, że nowa serwisownia pociągów Kolei Mazowieckich ma powstać na działce po południowej stronie torów (od strony osiedla Ustronie) niemal na wysokości dworca Radom Główny. Koleje Mazowieckie chcą serwisować tu pociągi kursujące z Radomia do Warszawy, Warki, Dęblina, Skarżyska-Kamiennej i Drzewicy. W większości będą to składy, które już dziś kursują na tych trasach, choć możliwe, że będą tu serwisowane także nowe pociągi, zakupione dzięki wsparciu funduszy unijnych.

W hali przeglądowo-naprawczej mają znaleźć się dwa kanały o długości około 99 metrów w tym jeden z siecią trakcyjną do wykonywania przeglądów oraz jeden tor do napraw bieżących. Obok hali stanie budynek administracyjno-biurowy, magazyn materiałów niebezpiecznych, pomieszczenia na odpady przemysłowe, myjnia przejazdowa, stanowisko przeciwoblodzeniowe, będzie też parking dla pracowników bazy. W hali i wokół niej będzie trzeba ułożyć ponad kilometr torów i cztery rozjazdy.

– Zakład początkowo będzie wykonywał przeglądy w poziomach utrzymania P1 – P2, a w przyszłości również w poziomie P3

informuje portal rynek-kolejowy.pl

W nowej serwisowni zatrudnienie znajdzie ok. 60 osób. Koszt inwestycji to ponad 50 mln zł. Obiekt ma powstać w ciągu dwóch lat od momentu podpisania umowy.

 Najkorzystniejszą ofertę złożyła spółka Intop Warszawa. Wartość kontraktu to blisko 75 milionów złotych brutto.

Źródło: Adam Struzik / rynek-kolejowy.pl