Mieszkaniec pow. kozienickiego (Mazowieckie) został oszukany przy zakupie węgla przez internet. Kontakt z firmą, w której zamówił towar, urwał się po wpłacie zaliczki. Policja apeluje o rozwagę i ostrożność przy tego rodzaju transakcjach w sieci i radzi, by zapłaty dokonywać przy odbiorze.
Rzeczniczka Komendy Powiatowej Policji w Kozienicach podkom. Ilona Tarczyńska poinformowała w środę, że kilka dni temu na policję zgłosił się mieszkaniec powiatu kozienickiego, który został oszukany przy zakupie przez internet dwóch ton węgla.
– Mężczyzna przed zamówieniem kontaktował się z firmą, której ogłoszenie znalazł w internecie, dzwonił na podany numer telefonu, a rzekomy pracownik firmy zapewniał go, że w ciągu tygodnia węgiel zostanie dostarczony
zrelacjonowała policjantka. Po tygodniu jednak węgiel się nie pojawił, a kontakt z firmą urwał się i ogłoszenie zniknęło.
Policja podkreśla, że sezon grzewczy to kolejna okazja dla oszustów. Przestępcy stosują różne metody działań – zamieszczają w internecie oferty sprzedaży opału od nieistniejących firm, pobierają zaliczki i nie wywiązują się z umowy.
Policjanci radzą, by kupować i zamawiać towar u sprawdzonych i zaufanych sprzedawców, a przed zamówieniem sprawdzić, czy posiadają oni prawdziwe dane, opinie i komentarze.
Zdaniem mundurowych należy też uważać na szczególnie atrakcyjne oferty, bo oszuści często kuszą niską ceną i błyskawiczna dostawą.
„Trzeba też zachować ostrożność przy płaceniu – najlepiej dokonać zapłaty przy odbiorze
radzą policjanci.(PAP)
Autorka: Ilona Pecka
ilp/ maak/