Pociągi PKP Intercity nie będą zatrzymywać się na stacji Radom Wschodni. Tak wynika z odpowiedzi udzielonej przez Ministerstwo Infrastruktury na interpelację, którą złożył w tej sprawie poseł Andrzej Kosztowniak.
W ostatnim czasie radomski poseł Prawa i Sprawiedliwości, Andrzej Kosztowniak, wystosował interpelację do Ministerstwa Infrastruktury, w której pytał, czy pociągi dalekobieżne będą zatrzymywać się na budowanej stacji kolejowej Radom Wschód.
W odpowiedzi na interpelację czytamy m.in.: „Organizator dalekobieżnych połączeń kolejowych nie planuje zatrzymań pociągów na przystanku Radom Wschodni. Aktem prawnym regulującym siatkę zatrzymań pociągów międzywojewódzkich jest Plan transportowy, który nie przewiduje zatrzymań pociągów na powyższym przystanku osobowym.”
– Czyli potwierdzają się obawy i pogłoski, które krążyły na ten temat. Wyjaśnia to również brak połączeń dalekobieżnych z przystanku Radom Wschodni w opublikowanym rozkładzie 2024/2025
informuje Klub Miłośników Kolei „Kolej na Radom”.
Klub Miłośników Kolei „Kolej na Radom” stawia pytania, licząc na szybką i spójną interwencję w tej sprawie zarówno ze strony władz miasta, jak i radomskich parlamentarzystów oraz spółki PPL S.A., która zarządza radomskim lotniskiem.
– Będziemy mieli w Radomiu piękny, nowoczesny przystanek (niemal dworzec kolejowy) z poczekalniami i schodami ruchomymi, na których będzie hulał wiatr; Co z obsługą pasażerską kolejową radomskiego lotniska? Czy ktoś zakłada, że pasażerowie wybiorą jadący niemal 2 godziny pociąg Kolei Mazowieckich z Warszawy? Co z dostępem do lotniska z innych kierunków? Przystanek ten, pociągami regionalnymi, będzie dostępny bowiem tylko z Dęblina i Skarżyska Kamiennej, bo z Kielc i Krakowa oraz Łodzi już nie ma
czytamy we wpisie opublikowanym na facebookowym profilu KMK-KnR.