Radom i okolice Społeczeństwo

Wizz Air wraca do Modlina i omija Radom. Dlaczego? Przewoźnik wyjaśnia

Po trzynastu latach Wizz Air ogłosił swój powrót na lotnisko w Modlinie, jednocześnie przełamując dotychczasowy monopol Ryanaira. Węgierski przewoźnik uruchomi tam 11 nowych tras od sezonu zimowego. W rozmowie z portalem money.pl Roland Tischner, dyrektor zarządzający Wizz Air Hungary, tłumaczy, dlaczego to Modlin, a nie Radom, stał się celem nowych inwestycji linii.

Jak podkreślił Tischner, główną bazą operacyjną Wizz Aira w Polsce pozostaje Lotnisko Chopina, gdzie przewoźnik dysponuje obecnie 14 samolotami. Jednak ze względu na ograniczenia operacyjne największego warszawskiego portu, linia zmuszona była szukać alternatyw w regionie Mazowsza. Wybór padł na Modlin – mimo jego ograniczonej infrastruktury i zatłoczenia – ponieważ daje większe możliwości szybkiego wzrostu niż Okęcie.

W rozmowie z money.pl przedstawiciel Wizz Aira został wprost zapytany o Radom, z którego przewoźnik obecnie obsługuje jedynie jedno połączenie. Odpowiedź była jednoznaczna – Modlin to na ten moment korzystniejszy wybór. Zdaniem Tischnera decydujące były kwestie logistyczne i potencjał pasażerski.

– Jeśli porównamy modele lotnisk, ich obszar ciążenia i skomunikowanie, to uzyskamy odpowiedź

stwierdził.

Nie wykluczył jednak, że w przyszłości siatka połączeń z Radomia może się zwiększyć.

Zobacz też:

Wizz Air ogłosił jednocześnie, że z Modlina planuje oferować zarówno kierunki wakacyjne, jak i emigracyjne – w tym te, które już są obsługiwane z Lotniska Chopina. Jak zaznaczył Tischner, wszystko będzie zależało od popytu. Niektóre trasy będą się dublować, ale przewoźnik jest otwarty na operowanie z kilku lotnisk równocześnie, jeśli tylko będzie to uzasadnione rynkowo.

Czy w związku z niższymi opłatami lotniskowymi w Modlinie pasażerowie mogą liczyć na tańsze bilety? Tischner unikał jednoznacznej odpowiedzi, zaznaczając, że ceny biletów zależą od wielu czynników, takich jak popyt czy moment zakupu. Przyznał jednak, że niższe koszty operacyjne mają wpływ na politykę cenową przewoźnika.

Wizz Air zapowiedział też, że rozwój siatki połączeń w Polsce nadal będzie koncentrował się na trasach krótkiego i średniego zasięgu. Nowe, dalekodystansowe samoloty Airbus A321XLR trafią w pierwszej kolejności do Budapesztu, a nie do polskich baz.

Źródło: money.pl