Rozstrzygnięto przetarg na budowę wiaduktu na ul. Żeromskiego. Za prace zwycięzca przetargu otrzyma blisko 179 milionów złotych.
Firmą, która będzie mogła przebudować przeprawę nad torami kolejowymi na pograniczu Śródmieścia i Dzierzkowa, zostaje Trakcja S.A. z Warszawy. Za prace zwycięzca przetargu otrzyma blisko 179 milionów złotych. Mimo tego na podpisanie umowy należy poczekać jeszcze około 10 dni. Jest to związane z ewentualnymi odwołaniami, które mogą wpłynąć do KIO. Na przebudowę wiaduktu warszawska firma będzie miała 24 miesiące (taki termin, jak już wcześniej informował Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji, ma związek z długością i szerokością nowego wiaduktu, nieporównywalną choćby do tego na Gołębiowie).
Wiadukt na ul. Żeromskiego. MZDiK musi ponownie zbadać i ocenić oferty
Nowy wiadukt (a w zasadzie wiadukty, bowiem będą to dwa równoległe obiekty – tak jak na przykład na alei Wojska Polskiego bądź na ulicy Żółkiewskiego) będzie miał po dwa pasy ruchu w każdą stronę oraz po jednym buspasie. Na wierzchołku będą zlokalizowane przystanki komunikacji miejskiej, które zagwarantują podróżnym możliwość dotarcia autobusami do portu lotniczego i z powrotem albo do centrum Radomia. Po obu stronach przeprawy znajdą się także ciągi pieszo-rowerowe. Na połączeniu z ulicami Metalową i Średnią powstanie węzeł z łącznikiem obydwu tych dróg.
Wiadukt będzie zintegrowany z nowym przystankiem kolejowym, za którego wybudowanie odpowiadają PKP Polskie Linie Kolejowe (wiadomo już, że będzie on miał nazwę Radom Wschodni). Z peronu na szczyt nowego obiektu będą prowadziły zarówno schody ruchome, jak też windy. Ułatwi to przemieszczanie się osobom z niepełnosprawnościami, ale także tym, którzy z pociągów będą chcieli przesiadać się z bagażami do autobusów jadących w kierunku lotniska.
Przypomnijmy, że na przebudowę wiaduktu łączącego ulice Żeromskiego i Lubelską w Radomiu miasto pozyskało 65 milionów złotych z programu Polski Ład, a ponadto 30 milionów złotych z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
Źródło: MZDiK